جف بزوس و سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری

جف بزوس و سرمایه ۲۰۰ میلیارد دلاری

در حالی که این روزها همه‌گیری ویروس کرونا، بسیاری از کسب‌وکارها را به تعطیلی کشانده و میلیون‌ها انسان را خانه‌نشین کرده، ثروت جف بزوس بنیانگذار آمازون اما در این شرایط رکورد زد و از مرز 200 میلیارد دلار عبور کرد.

بر اساس این گزارش، ارزش هر سهم شرکت آمازون تا پایان روز چهارشنبه به چیزی حدود 3403 دلار رسید که این افزایش ارزش، منجر به افزایش سرمایه خالص جف بزوس به 200 میلیارد دلار شد. در واقع، امسال و بعد از شیوع ویروس کرونا و البته رونق گرفتن بیشتر کسب‌وکار شرکت آمازون، تقریبا 82 میلیارد دلار به سرمایه بنیانگذار این شرکت اضافه شد.

بزوس که مالکیت شرکت فضایی Blue Origin را نیز در اختیار دارد، جزو سه فردی است که ثروت آن‌ها، 12 عددی شده است. بدین معنی که بعد از بزوس با ثروت 200 میلیارد دلار، بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت با سرمایه 123 میلیارد دلار و در جایگاه بعدی نیز مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک با سرمایه‌ای به ارزش 106 میلیارد دلار جای دارند.

شرایط این روزهای جهان، به گونه‌ای است که دیگر کاربران تمایل کمتری به حضور در فروشگاه‌ها برای خرید محصولات و لوازم مورد نیاز خود دارند و از این رو، بهترین راه سفارش آنلاین و تحویل کالا در منزل است. آمازون نیز به عنوان پیشگام این عرصه، سهم زیادی از بازار خریدهای آنلاین را در اختیار دارد.

بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ارزش سهام این شرکت، به سرمایه جف بزوس بیش از این‌ها اضافه شود و شاید بتواند گفت که بزوس دیگر برای دیگر تعقیب‌کنندگان وی دست نیافتنی خواهد بود.

منبع: آی تی ایران - مرتضی یعقوبی

  بیشتر بخوانید:

تأثیر مخرب «کووید-۱۹» بر سلامت روان جامعه

دورکاری کارمندان مایکروسافت تا سال2021

اخراج ۹۶۰ نفر دیگر از مایکروسافت

تمدید دورکاری کارمندان گوگل به‌مدت یک سال

قاچاق «جان»

كرونا نادانی انسان را روشن‌تر ساخت

اقتصاد دیجیتال؛ ناجی کشورهای درگیر با کرونا

ویروس کرونا ۹ روز روی تلفن همراه زنده می‌ماند

 

 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت