چند نفر در شبکه شاد عضو هستند؟

چند نفر در شبکه شاد عضو هستند؟

تعداد کاربران شبکه شاد در ساعت ۱۰ صبح به اوج خود می رسد.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده تا کنون ۱۱۰ هزار و ۹۷۹ مدیر، ۱۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۱۹۳ دانش آموز و ۷۰۶ هزار و ۳۴۲ معلم عضو شبکه شاد شده‌اند و از آن استفاده می‌کنند.
مدارس از جمله اولین مراکزی بودند که از اوایل اسفندماه و در پی شیوع کرونا تعطیل شدند؛ وزارت آموزش و پرورش از همان ابتدا آموزش های تلویزیونی را در دستورکار قرار داد و بعد از چندی در 21 فروردین ماه سال جاری موفق به راه اندازی پیام رسانی داخلی موسوم به «شاد» (شبکه اجتماعی دانش آموز) شد که استفاده از آن در سال تحصیلی جاری نیز به عنوان راهبرد اصلی آموزش و پرورش در دوران آموزش های غیرحضوری مدنظر است.

بر اساس آمار استخراج شده، میزان استفاده از شبکه شاد در گوگل فایربیس، تعداد کاربران یکتای فعال در ۲۸ روز گذشته ۱۸ میلیون نفر، تعداد کاربران یکتای فعال در هفت روز گذشته ۱۳ میلیون نفر و تعداد کاربران یکتای فعال در روز گذشته ۹.۶ میلیون نفر است.

از امکانات شبکه شاد می‌توان به فضای مجازی ایمن برای دانش‌آموزان، بستر اختصاصی برای خانواده و مخاطبان آموزش و پرورش، تعاملی بودن، رایگان بودن (در راه اندازی برای وزارتخانه و در استفاده برای مخاطبان)، بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی، قابلیت نظارت گسترده بر روند آموزش و ارزشیابی، امکان گزارش‌گیری در تمامی سطوح، حفظ حقوق و حریم معلم و مدیر، امکان جلب مشارکت و نظارت خانواده اشاره کرد.

شبکه شاد

با افزایش ظرفیت‌ها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز، از ابتدای سال تحصیلی جاری، امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتی درون اپلیکیشن (تماس دوسویه) در شبکه شاد فراهم شده است.

معلم در کلاس‌های آنلاین خود می‌تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس‌های آنلاین تعاملی با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند، به این صورت که فرد آغاز کننده تصویر آنلاین خود را در گروه ایجاد می کند و دیگر اعضای گروه می توانند با ارسال در خواست لایو در آن شرکت کنند و یا پرسش‌های خود را برای پاسخگویی معلم در پخش زنده درج کنند.

آمار استفاده از پخش لایو در شبکه شاد در تصویر زیر مشخص است و به بیش از ۶۰۰ هزار پخش زنده در روز پنجم آذرماه رسیده است.

پیغام های یکتای جابه جا شده در شبکه شاد در بازه زمانی ششم آبان تا پنجم آذر ماه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون متغیر بوده است.

ترافیک شاد در دودیتاسنتر تولید می شود و بر اساس ثبت اطلاعات مذکور یکی از دیتاسنترها، در بازه زمانی ۳۰ روزه اخیر، بیشینه پهنای باند به ۳۲۱ گیگابایت بر ثانیه رسیده است.

تعداد کاربران شبکه شاد از ساعات ابتدایی صبح به تدریج افزایش می یابد و در ساعت ۱۰ صبح به اوج خود می رسد؛ به گونه ای که بیش از دومیلیون نفر در این ساعت در حال استفاده از شاد هستند.

بر اساس گزارش ها، پایین ترین آمار دسترسی به شبکه شاد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است. تعداد کل دانش آموزان این استان ۷۶۱ هزار نفر است که از این میزان، هویت ۳۱۸ هزار نفر در شاد احراز شده و تعداد دانش آموزان فعال در هفت روز گذشته ۲۲۵ هزار نفر بوده است.

آمار دانش آموزان فعال در شاد به تفکیک استان های کشور در جداول زیر قابل مشاهده است.

 

آمار تفکیک استانی شبکه شاد

دانش آموزان فعال در شبکه شاد

 

در نهایت آمار اعلامی از سوی وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که در حال حاضر تعداد کل پیغام های ارسال شده در شبکه شاد ۹ میلیارد و ۲۵۳ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۳ عدد است. پیشینه پهنای باند ۳۳۰ گیگابایت بر ثانیه و تعداد فایل های ارسال شده سه میلیارد و ۳۵۳ میلیون و ۹۹۱ هزار و ۳۶۲ مورد است.

همچنین ۱۱۰ هزار و ۹۷۹ مدیر، ۱۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۱۹۳ دانش آموز و ۷۰۶ هزار و ۳۴۲ معلم عضو شبکه شاد هستند.

آمار شبکه شاد

منبع: آی تی ایران

 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت