تحول اساسی پیش روی جامعه بشری

هوش مصنوعی

در دگرگونی و پیشرفت تکنولوژیک عصر حاضر، که برخی آن را به اشتباه انقلاب صنعتی چهارم نام نهاده اند، دیگر سرمایه‌دار نه نیاز به نیروی بازو و نه نیاز به مهارت و حتی نه نیاز به مغز متفکر انسان دارد.

گوشی و لپ‌تاپ عامل کدام بیماری‌ها هستند؟

گوشی و لپ‌تاپ عامل کدام بیماری‌ها هستند؟

انواع گجت الکترونیکی، از جمله موبایل، لپ تاپ، تبلت و انواع پلیر‌ها و سایر گجت‌های دیگر، بخش جدایی ناپذیر زندگی امروز هستند، اما این ابزار مدرن هم مشکلاتی را به همراه دارند، به طوری که امروزه بیماری‌های ناشی از تکنولوژی، تبدیل به مشکلاتی همه‌گیر برای اکثر مردم شده است.

شیوع موبوفوبیا در بین کودکان ایرانی

شیوع موبوفوبیا در بین کودکان ایرانی

عضو تیم تخصصی کودک و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده کشور، درباره وضعیت موبوفوبیا یا ترس از دور شدن موبایل، در کودکان ایرانی، گفت: گرچه تحقیقات مدونی در این راستا انجام نشده است اما طبق تجربیات ما در مراکز مشاوره و انجام کار کلینیکی و بالینی، از هر ۱۰ کودک ایرانی مراجعه کننده به کلینیک، ۸ کودک عادت بسیار شدید به استفاده از موبایل دارند و بدون موبایل نمی‌توانند هیچ کاری انجام دهند.

افسوس برای فیلم‌های ماندگاری که امین تارخ می‌توانست بسازد و نشد

افسوس برای فیلم‌های ماندگاری که امین تارخ می‌توانست بسازد و نشد

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران، با تسلیت برای درگذشت امین تارخ، تاکید کرد که نقش این هنرمند در تربیت بازیگر در سینمای ایران، غیرقابل انکار است.

نقد فیلم لوکا Luca 2021

نقد فیلم لوکا Luca 2021

پیکسار در جدیدترین فیلم بلند خود ما را به سواحل رنگارنگ ایتالیا می‌برد. لوکا Luca یک انیمیشن خوش رنگ و شاد از پیکسار است که به دلیل بحران کرونا به صورت سراسری در سینماها اکران نشد، در روز ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۸ خرداد) از سوی سرویس استریم دیزنی پلاس عرضه شد.

مقالات دیگر...