استفاده ۳۲ درصد وب‌سایت‌های ایرانی از خدمات ابری

استفاده ۳۲ درصد وب‌سایت‌های ایرانی از خدمات ابری

۳۱ تا ۳۲ درصد وب‌سایت‌های ایرانی از سرویس‌های ابری استفاده می‌کنند و به‌دنبال آن ۴۰ تا ۵۷ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین در ایران از خدمات ابری بهره‌ می‌برند.

در پژوهش ابر آروان، دامنه‌های ایرانی که از منابع مختلف داخلی و خارجی گردآوری شده بودند، بر اساس IP Owner و NS دامنه در ۵ گروهPublic Cloud، Private Cloud، Semi Hosting Cloud، Public Hosting و Private Hosting دسته‌بندی شدند.
در پایان، محاسبات یک‌مرتبه بر اساس تعداد دامنه‌ها انجام شد تا میزان وب‌سایت‌های استفاده‌کننده از خدمات هر دسته مشخص شود.

در ادامه برای اندازه‌گیری تأثیر خدمات ابری روی کاربران نهایی خدمات آنلاین، بار دیگر محاسبات با وزن‌دهی به دامنه‌های پرترافیک انجام شد.

نتیجه‌ این پژوهش نشان داد ۱۶ تا ۱۸ درصد وب‌سایت‌های ایرانی، از خدمات ابری شرکت‌های ایرانی و ۱۴ تا ۱۵ درصد وب‌سایت‌های ایرانی از خدمات ابری خارجی استفاده می‌کنند.
هم‌چنین به‌دنبال استفاده‌ی وب‌سایت‌ها از خدمات ابری، ۲۳ تا ۲۹ درصد کاربران خدمات آنلاین ایران، از سرویس‌های ابری داخلی و ۱۷ تا ۲۸ درصد کاربران خدمات آنلاین از سرویس‌های ابری خارجی بهره‌مند می‌شوند.
۲.۵ تا ۱۲.۳ درصد وب‌سایت‌های ایرانی از خدمات ابر آروان استفاده می‌کنند و به‌دنبال آن ۲.۳ تا ۱۷.۸ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین از سرویس‌های ابر آروان بهره می‌برند.
۶۸ تا ۶۹ درصد وب‌سایت‌های ایرانی در هاستینگ‌های سنتی میزبانی می‌شوند و از این طریق ۴۳ تا ۶۰ درصد کاربران خدمات آنلاین از سرویس سنتی هاستینگ در ایران بهره می‌برند.
۵۰ تا ۶۸ درصد وب‌سایت‌های ایرانی، از هاستینگ‌های سنتی داخلی و ۱ تا ۱۸ درصد وب‌سایت‌های ایرانی، از هاستینگ‌های سنتی خارجی خدمات دریافت می‌کنند.
به‌واسطه‌ استفاده وب‌سایت‌ها از خدمات سنتی هاستینگ، ۴۳ تا ۴۸ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین از خدمات هاستنیگ ایرانی و ۱ تا ۱۲ درصد کاربران نهایی خدمات آنلاین از هاستینگ‌های خارجی بهره می‌برند.
از دلایل استفاده‌ حدود هفت دهم وب‌سایت‌های ایرانی، از خدمات سنتی هاستینگ، می‌توان به قدمت بالای ارائه این خدمات در ایران، نسبت به خدمات ابری اشاره کرد. به‌علاوه بیش‌تر وب‌سایت‌های ایرانی تجاری نیستند و ترافیک و بازدید بالایی ندارند، به همین دلیل، می‌توان انتظار داشت که به امکانات کم‌تری نیاز داشته باشند و نیازهای خود را از ارایه‌دهندگان خدمات سنتی هاستینگ تأمین کنند.
برای مشاهده کامل این پژوهش و روش‌های محاسبه میزان استفاده از سرویس ابری در ایران روی این لینک کلیک کنید.