تفاوت آسمـان در 2 نیمکـره

ستاره های آسمان در نیمکره شمالی و جنوبی زمین یکسان نیستند.

به گزارش شبکه خبر همین تفاوت آسمان در دو نیمکره زمین موجب شده است تا هم اکنون دانشمندان بیش از 60 کشور جهان در رصد خانه های مستقر در شیلی و آرژانتین فعالیت داشته باشند.

"گابریل گومس"، ستاره شناس دراین باره گفت: نقشه ستارگان در آسمان نیمکره شمالی و جنوبی زمین کاملا متفاوتند به عنوان مثال ستاره قطبی که اغلب برای یافتن شمال زمین استفاده می شود، در آسمان نیمکره جنوبی به هیچ وجه قابل رویت نیست.

" آلخاندرو براین "، استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه آرژانتین و از مسئولان رصدخانه بوینوس آیرس هم تصریح کرد: رصد ستاره هایی که هرگز در نیمکره شمالی دیده نمی شود ، اهمیت علم ستاره شناسی را در آمریکای جنوبی نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اولین آثار تاریخ بشر در زمینه ستاره شناسی در نیمکره شمالی و مربوط به پنج هزار سال پیش در ایران بوده است، افزود: درسال های اخیر اخبار مبنی برکشفیات جدید باستان شناسی در ایران به ما رسیده و بسیار مشتاق هستیم دانشمندان ایرانی این کشفیات را با اطلاعات دقیق منتشر کنند.

استاد فیزیک و ستاره شناسی دانشگاه آرژانتین در پایان تاکید کرد: در نیمکره جنوبی، متاسفانه اروپاییان ، گنجینه فرهنگی تمدن های بومی از جمله ستاره شناسی را از بین بردند و امروزه اطلاعات مختصر اما حیرت انگیزی در این زمینه وجود دارد که محاسبه روز اول بهار و روزهای سال از طریق رصد ستارگان ازسوی بومیان از جمله آن هاست.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت