۵ دلیل برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

۵ دلیل برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

رویکرد اپل در تولید و طراحی محصولات این شرکت طی سال‌‌های اخیر به نحوی بوده که به سختی ‌می‌توان دستگاه‌‌های مک و آیپد این شرکت را در دو دسته‌بندی متفاوت جای داد و از میان این دو، یکی را انتخاب کرد.

به عبارتی دیگر، آیپدهای پیشرفته اپل اکنون به قدری توسعه یافته و با قابلیت‌‌هایی جدید همراه‌ شده‌اند که ‌می‌توان از آن‌‌ها به عنوان یک لپ‌تاپ استفاده کرد. همچنین این روزها، اعضای جدید این دو خانواده مجهز به یک پردازنده عرضه ‌می‌شوند و همین‌‌ها، انتخاب را برای کاربران دشوار ‌می‌کند.

اما با این حال، دستگاه‌‌های مک به دلیل برخورداری از سیستم عامل در کلاس دسکتاپ، از توانایی و قدرت پردازشی بالاتری برخوردارند. اما نمی‌توان گفت که مک‌‌ها در تما‌می‌جنبه‌‌ها از آیپدهای اپل برترند چراکه موارد بسیار زیادی وجود دارند که نشان ‌می‌دهند آیپدهای جدید یعنی آیپد پرو بهتر از سیستم‌‌های مک هستند. 

تماس تصویری
به نظر ‌می‌رسد که مهندسان اپل دیگر توجهی به دوربین مدل‌‌های مک این شرکت ندارند. اما در عوض، هر چند وقت‌ یک‌بار بروزرسانی‌‌هایی را برای دستگاه‌‌های آیپد او اس و آی او اس خود عرضه و قابلیت‌‌های جدیدی چون Eye Contact مجهز به فناوری واقعیت افزوده را به آیپدها و آیفون‌‌ها اضافه ‌می‌کنند.

یکی دیگر از قابلیت‌‌های جدید در آیپد‌‌ها، Center Stage نام دارد که اخیرا در آیپد پرو معرفی و تعبیه شده است. با کمک این ویژگی، دوربین دستگاه قادر است نمایی فوق عریض را از کاربر ارائه دهد و علاوه بر زوم کردن روی چهره، در حین جابجایی فرد میدان دید را تغییر دهد.

اگرچه شاید محل قرارگیری دوربین آیپد پرو به گونه‌ای باشد که وقتی تبلت در حالت افقی قرار ‌می‌گیرد، دوربین به قسمت کناری منتقل ‌می‌شود، اما با این حال، تجربه نشان داده که علی‌رغم این نقطه ضعف هم، آیپد پرو کارایی بهتری را در تماس‌‌های تصویری به نسبت مک ارائه ‌می‌دهد.

نمایشگر
اگرچه کیفیت نمایشگر در مک بوک ایر و مک بوک پرو قابل قبول است، اما در حد نمایشگر آیپد پرو نیست. مدل 2021 آیپد پرو به نمایشگر 12.9 اینچی Liquid Retina XDR مجهز شده که از فناوری مینی LED بهره برد.

۵ دلیل برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

با کمک این فناوری، سطح مشکی عمیق‌تری را شاهد خواهیم بود و میزان روشنایی دستگاه نیز به طور محسوسی ارتقا خواهد یافت که این مسئله بیشتر در تماشای محتوای HDR احساس خواهد شد.

آیپد پرو جدید اپل نسبت به نمونه‌‌های قبلی این شرکت، یک سروگردن بالاتر است و ‌می‌تواند گزینه مناسبی برای کاربران حرفه‌ای از جمله گرافیست‌‌ها و علاقه‌مندان به تماشای فیلم و سریال باشد.

ناگفته نماند که اخیرا مدل‌‌های آیپد پرو مجهز به نرخ رفرش 120 هرتزی عرضه ‌می‌شوند که ‌می‌توانند واکنش‌پذیری بالایی را برای نمایشگاه به ارمغان آورند.

طول عمر باتری
مدل‌‌های جدید مک بوک از تاچ آیدی بهره ‌می‌برند که اگرچه قابلیتی کاربردی و مفید محسوب ‌می‌شود، اما دردسرهای فیس آیدی به مراتب کمتر و استفاده از آن نیز راحت‌تر است. آیپد پرو جدید به فیس آیدی مجهز شده که کاربر تنها با قرار دادن تبلت مقابل چهره خود ‌می‌تواند قفل آن را باز کند.

۵ دلیل برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

تاچ
یکی دیگر از برتری‌‌های آیپد پرو در برابر مک بوک، پشتیبانی از تاچ در نمایشگر است. با کمک این ویژگی، ‌می‌توان راحت‌تر با دستگاه کار و ارتباط تعاملی‌تری را تجربه کرد. بعید به نظر ‌می‌رسد که اپل بخواهد در آینده نزدیک، مک بوکی مجهز به نمایشگر لمسی عرضه کند.

چندکاره بودن
شاید بهترین دلیل برای انتخاب آیپد پرو در مقابل مک بوک، چندکاره بودن آن است. این روزها بسیاری از دستگاه‌‌ها با قابلیت‌‌ها و امکانات متعددی عرضه ‌می‌شوند تا کاربر بتواند از آن‌‌ها در روش‌‌ها و موقعیت‌‌های مختلف استفاده کند. آیپد پرو نیز با چنین قابلیتی عرضه شده و ‌می‌توان با اتصال یک کیبورد، از آن به عنوان یک سیستم خانگی استفاده کرد. یا به مانند یک نمایشگر لمسی با آن کار کرد و انواع فیلم و سریال را تماشا کرد و یا یک کتاب الکترونیکی را مطالعه کرد.

۵ دلیل برتری آیپد پرو نسبت به مک بوک اپل

 منبع: مرتضی یعقوبی - ای تی ایران

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت