انتصاب جواد مشرقی به سمت رئیس انجمن ریاضی کانادا

دکتر جواد مشرقی

انجمن ریاضی کانادا (CMS) از خدمات مارک لوئیس رئیس سابق این انجمن تقدیر کرد و از انتصاب دکتر جواد مشرقی به عنوان رئیس جدید این انجمن خبر داد.

جواد مشرقی متولـد ۱۳۴۷ کاشان، پس از اخذ دیپلم ریاضی از دبیرستان امام در سال ۱۳۶۴ در رشته الكترونيك دانشكده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد پس از آن در سال ۱۳۷۱ در مقطع کارشناسی‌ارشد وارد دانشكده علوم دانشگاه تهران شده و سپس در سال ۱۳۷۵ برای ادامه تحصیل به کانادا رفت. وی در سال ۲۰۰۴ در جایگاه استاد و پژوهشگر، به دلیل مقاله استثنایی خود در مجله ریاضیات کانادا موفق به کسب جایزه "رابینسون"(Robinson) انجمن ریاضی کانادا شد.

وی هم اکنون در دانشگاه لاوال استاد ریاضیات است و به دلیل مهارت و تعالی در تدریس، تاکنون پنج بار به عنوان استاد برتر انتخاب شده است. زمینه‌های مورد علاقه وی، تجزیه و تحلیل پیچیده، نظریه اپراتور و آنالیز هارمونیک هستند.

دکتر جواد مشرقی

دکتر جواد مشرقی تاکنون مقالات متعددی را درمورد موضوعات متنوعی همچون نظریه اپراتور، تئوری عملکرد، تحلیل پیچیده، نظریه ماتریس، آنالیز عملکردی، نظریه بالقوه، بهینه سازی، زیست شناسی ریاضی و مهندسی برق و متالورژی منتشر کرده است.

وی در سال ۲۰۱۶ استاد شورای ریاضی محض در گروه علوم طبیعی و تحقیقات مهندسی (NSERC) بود و در سال ۲۰۱۹ نیز عضو انجمن علوم طبیعی (NSF) کانادا بود.

دکتر مشرقی در هیئت تحریریه CJM ، CMB ، PAMS و Concrete Operators حضور داشته است. او عضو کمیته انتشارات AMS و عضو شورای ریاضی آمریکا است.

انجمن ریاضی کانادا (CMS) که در سال ۱۹۴۵ تأسیس شد، وظیفه پیشرفت، کشف، آموزش و کاربرد ریاضیات را بر عهده دارد. این انجمن، ریاضیات را از طریق مجموعه گسترده‌ای از فعالیت‌ها از جمله جلسات علمی، نشریات، جوایز و پاداش‌ها، کمک‌های مالی، اردوها و مسابقات گوناگون ارتقا می‌بخشد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت