ساخت لامپ های LED برای جاسازی در زیر پوست

کاربرد لامپ های ال ای دی به عنوان یک منبع نور کوچک و ارزان قيمت در دنیای دستگاه های الکترونیکی زیاد است. انواع آنها را می توان در نمایشگر ها، ربات ها، اسباب بازی ها و یا حتی چراغ های راهنمایی و رانندگی مشاهده کرد.

آقای John Roger يکی از محققين دانشگاه lllinois به همراه تیم تحقيقاتی خود لامپ های LED ساخته است که می تواند در محيط های مرطوبی مانند بدن انسان فعاليت داشته باشند.

این LED های جدید در اندازه های بسیار کوچک و باریک ساخته میشوند. این تیم تحقیقاتی توانسه لامپ هایی تولید کند که تحت کشش خراب نمی شوند و می توانند دور خود بپیچند. انعطاف پذيری ال ای دی های جدید به گونه ای است که دارای قابليت چرخش تا 720 درجه را دارند بدون آنکه هیچ تغييری در کيفيت و عملکرد این لامپ صورت گيرد. جالب است بدانيد که اين تیم تحقيقاتی یک صفحه مجهز به این لامپ ها را در زير پوست يک موش آزمایشگاهی برای تست جاسازی کردند.

LED Lamps Made ​​for Embedded Under the Skin of Humans

از جزئيات الکترونیکی اين لامپ ها و چگونگی تامین انرژی آنها خبری در دسترس نیست اما به گفته سرپرست تیم اين شيت می تواند در محيط هايی مانند آب مخلوط با صابون و یا حتی زیر پوست انسان نیز فعاليت داشته باشد. اين تیم تحقيقاتی امید دارد که اين فن آوری بتواند جای خود را در دنيای گسترده پزشکی باز کرده و کاربرد های زیادی را به خود اختصاص دهد.

برای مثال يکی از کاربرد های اين لامپ های الکترونیکی جاسازی آنها در دستکش های جراحی پزشکان برای ایجاد ميدان دید و نور بهتر در حين انجام اعمال جراحی است.

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت