حذف اکانت‌های مبتنی بر پیامک از توییتر

حذف اکانت‌های مبتنی بر پیامک از توییتر

میلیون‌ها‌ حساب کاربری مبتنی بر پیامک از توییتر حذف شدند.

این تغییر شامل کاربرانی خواهد شد که توییت‌ها‌ از طریق پیامک برای ایشان ارسال می‌شود. توییتر در سال گذشته و بعد از آنکه حساب کاربری جک دورسی، مدیرعامل این شرکت در پی وجود نقص امنیتی در این سرویس هک شد، قابلیت توئیت از طریق پیامک خود را غیرفعال کرد.

طبق اطلاعات جدیدی که به دست آمده، توییتر در طی ماه‌ها‌ی اخیر چند میلیون حساب کاربری غیرفعال مبتنی بر پیامک را بدون سروصدا از پلتفرم خود حذف کرده است. قابلیت ذکر شده از همان ماه‌ها‌ی نخست شروع بکار توییتر در اختیار کاربران قرار گرفت و به آن‌ها‌ این امکان را می‌داد تا از طریق پیامک، توییت‌ها‌یی را ارسال و یا پیام‌ها‌ را دریافت کنند. با وجود استقبال از این سرویس، اما رفته‌رفته بخش زیادی از کاربران توییتر به استفاده از وب‌سایت، گوشی‌ها‌ی هوشمند و نسخه دسکتاپ روی آوردند.

حذف این حساب‌ها‌ی کاربری چندان هم محسوس نخواهد بود چراکه این اکانت‌ها‌، وجود خارجی روی پلتفرم توییتر ندارند و در شمارش تعداد کاربران به حساب نمی‌آیند. درواقع، نه پروفایلی برای آن‌ها‌ ایجاد شده و نه می‌توانند به حساب خود وارد شوند، بلکه تنها توییت‌ها‌ را از طریق پیامک از برخی کاربران دریافت می‌کنند.

توییتر در تاریخ 16 آوریل، برخی از شرکای خود را در جریان این تصمیم قرار داده بود. با توجه به شیوه ایجاد این اکانت‌ها‌ در سال‌ها‌ی قبل (بدون ایمیل و یا اطلاعات تماس)، توییتر قادر به ارسال پیام به آن‌ها‌ مبتنی بر ایجاد تغییر در این سرویس نبود.

این شرکت طی بیانیه‌ای در این خصوص آورده است: ما در حال حذف کردن اکانت‌ها‌یی مبتنی بر پیامک هستیم و دیگر به پشتیبانی از این فناوری ادامه نخواهیم داد چرا که این اکانت‌ها‌ در معرض خطر هک و سوء استفاده قرار دارند. بنابراین، ممکن است برخی از اکانت‌ها‌، تعدادی از دنبال‌کنندگان خود را از دست دهند. ما می‌خواهیم به کاربران خود این اطمینان را بدهیم که تعداد دنبال‌کنندگان آنها واقعی و دقیق هستند و این اقدام، بخشی از تلاش‌ها‌ی ما برای تحقق این هدف است.

منبع: آی تی ایران - مرتضی یعقوبی

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت