دانلود پروفایل 100 میلیون کاربر فیس‌بوک

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی Pcworld در حدود ۱۰۰ میلیون پروفایل کاربران فیس بوک شامل اطلاعات شخصی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن هم اکنون در شبکه تورنت قابل دسترسی و بارگذاری است.


یک نفر به نام “ران باوز” از گروه جمجمه امنیت (Skull Security) توانست با استفاده ازیک نوع برنامه Web crawler اطلاعات شخصی این گونه کاربران که مقررات امنیتی فیس بوک را رعایت نکرده بودند به راحتی بدست آورد و به صورت یک فایل تورنت و در حجم ۲٫۸ گیگابایت در اینترنت منتشر کند.

در حقیقت از هر ۵ کاربر فیس‌بوک، اطلاعات شخصی یک نفر در این فایل تورنت وجود دارد و این کاربران در پروفایل خود البته در پروفایل خود اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی را داده بودند و به سادگی اطلاعات شخصیشان قابل دسترسی بود و این شامل کاربران بخت برگشته‌ای نیز شده که حتی صفحه فیس‌ خود را نیز راه اندازی نکرده و در مراحل ابتدایی عضویت در فیس بوک بودند.

 

Facebook Privicy

ران باوز در بیانیه‌ای در وب سایت خود گفت:”مسئله حفظ حریم شخصی بسیار مهم و وحشتناک است و من می‌توانم تقریبا به مشخصات و اطلاعات هر شخصی در فیس‌بوک دست پیدا کنم و به طور پیش فرض در پروفایل کاربران عکس،دوستان شخصی و اطلاعات شخصی در مورد آنان وجود دارد ولی اگر کاربر کمی تلاش کند و تنظیمات امنیتی خود رابالاتر ببرد فقط می توان عکس و نام او را دید و کاربر می تواند به راحتی برای پیدا کردن دوست پیام شخصی به کاربر مورد علاقه بفرستد و البته فیس‌بوک در این میان بی‌تقصیر نیست چون کاربر برای بالاتر بردن ضریب امنیتی خود باید منوها و صفحات مختلفی را پشت سربگذارد.

هنوز شرکت فیس‌بوک درمورد افشاء شدن اطلاعات شخصی این ۱۰۰ میلیون کاربر هیچ گونه اظهار نظری نکرده است. نکته جالب اینکه به دلیل هجوم بی سابقه کاربران به وب سایت امنیتی فوق برای دانلود فایل این سایت در برخی مواقع غیر قابل دسترس است.

منبع

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت