لـری کینگ بعد از ۲۵ سال خداحافظی می کند

لری کینگ، چهره شناخته شده تلویزیونی که ۲۵ سال است در شبکه سی ان ان مجری برنامه زنده "لری کینگ" است، پاییز امسال این برنامه را متوقف می کند.

 آقای کینگ تا کنون بیش از ۴۰هزار مصاحبه انجام داده است.
لری کینگ که اکنون ۷۶ سال دارد، در برنامه شب گذشته، سه شنبه ۸ تیر (۲۹ ژوئن) گفت که تصمیم دارد وقت بیشتری را با خانواده خود سپری کند.
لری کینگ به بیننده های برنامه تلویزیونی خود گفت: "من به دوستانم در سی ان ان گفتم که می خواهم این برنامه شبانگاهی را در پاییز امسال خاتمه بدهم و آنها هم با بزرگواری قبول کردند و به من فرصت دادند که بیشتر به همسرم برسم و برای مسابقه های بچه هایم وقت بیشتری بگذارم."
لری کینگ که قراردادش ماه ژوئن سال ۲۰۱۱ به پایان می رسد گفت: "من همچنان عضو خانواده سی ان ان خواهم ماند و در رخدادها و موضوعات بزرگ ملی و بین المللی برنامه های ویژه خود را خواهم داشت."
او گفت: "می خواهم کارهایی را بکنم که تا الان نتوانسته ام بکنم."
لری کینگ به تازگی جشن بیست و پنجمین سالگرد این برنامه را برگزار کرد. مهمان ویژه این برنامه لیدی گاگا، خواننده معروف بود.
باراک اوباما، بیل گیتس، الیزابت تیلور، مارلون براندو و محمود احمدی نژاد از جمله افرادی هستند که مقابل لری کینگ نشستند و به سوال های او پاسخ دادند.

کینگ در سال های دور

لری کینگ کارش را به عنوان خبرنگار و مجری رادیویی در فلوریدا آغاز کرد و در سال ۱۹۸۵ به دعوت سی ان ان مجری برنامه شبانه تلویزیونی شد. برنامه ای که ۲۵ سال، هر شب ساعت ۹ از شبکه سی ان ان پخش شد.
او اولین گفت و گوی خود را با فرماندار نیویورک، ماریو کومو انجام داد و بعد از آن با افراد فراوانی از جمله بسیاری از رهبران دنیا، چهره های معروف و سایرخبرسازان گفت و گو کرده است. میخاییل گورباچف، مارگارت تاچر، رونالد ریگان، و ولادیمیر پوتین از جمله این افرادند.
در فهرست چهره هایی که تاکنون رودرروی لری کینگ نشسته اند، تعدادی زندانی و مجرم معروف هم دیده می شوند. لری کینگ تا به حال جوایز ویژه ای برای گفت و گو با قاتل ها برده است؛ کسانی از جمله کارلا فی تاکر، نخستین زنی که در تگزاس اعدام شد، و مایک تایسون قهرمان ورزش بوکس.
لری کینگ در سال ۲۰۰۹ کتاب خاطراتش را با عنوان "سفر جالب من" منتشر کرد.


هنر سوال کردن

آقای کینگ در گفت و گو با نیویورک پست گفت:" کار من سوال کردن است. کلید یک گفت و گوی خوب، گوش کردن است."
"من سوال هام را از قبل نمی نویسم. اعضای گروهم پس زمینه و سابقه شخص را در اختیارم می گذارند. من نکته ها و فکرهایی را یادداشت می کنم اما هیچ وقت سوالی را از قبل نمی نویسم. هیچ وقت توی سرم سوالی آماده نکرده ام. چون این جوری کارم را شروع کردم. اولین آدم سرشناسی که با او گفت و گو کردم بابی دارین بود. او بی مقدمه وارد استودیو شد و من مجبور شدم بدون آمادگی با او گفت و گو کنم. از آن موقع تا الان همین طور کار کرده ام."
سوال های ملایم او اغلب منتقدانی داشته که دلشان سوال های گزنده و چالش برانگیز می خواسته است.
اما سبک نرم و خوی آرام لری کینگ باعث جذب ستاره ها و شخصیت های فراوانی شده است که تمایل نداشته اند با سوال های جنجالی و تند روبرو شوند. آقای کینگ با همین سبک توانست افرادی از جمله میک جگرز و اریک کلاپتون را هم مقابل خود بنشاند.
لری کینگ در برنامه شب گذشته، میزبان بیل مالر کمدین و دیوید پتریوس، ژنرال آمریکایی بود که به تازگی به فرماندهی عملیات نظامی در افغانستان منصوب شده است.
برنامه زنده لری کینگ در کتاب رکوردهای گینس به عنوان طولانی ترین برنامه تلویزیونی با مجری ثابت و زمان پخش ثابت ثبت شده است.

زندگی شخصی مجری

در ماه های گذشته، زندگی مشترک لری کینگ با همسرش، شاون ساوتویک ۵۰ ساله، دچار مشکل شده است. این زوج در آوریل امسال، اعلام کردند که از هم جدا خواهند شد اما یک ماه بعدتر گفتند تصمیم گرفته اند با هم بمانند و مشکلات زندگی خود را حل کنند.
چند روز قبل، شاون ساوتویک در خانه اش در یوتاه با قرص دست به خودکشی زد که البته نجات پیدا کرد.
کینگ و ساوتویک در سال ۱۹۹۷ با هم ازدواج کردند و حالا دو پسر کوچک دارند.لری کینگ تا به حال هشت بار ازدواج کرده است. او با یکی از همسرانش دو بار ازدواج کرد.
لری کینگ که بندهای رنگین شلوارش معروف است، در برنامه دیشب گفت "این فصل از زندگی بسته می شود و من چشم به آینده دارم که ببینم فصل بعدی برایم چه خواهد آورد، ولی فعلا وقتش رسیده که بندهای شلوارم را تا مدتی آویزان کنم."

 منبع 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت