تعداد ساکنین زمین از ابتدا تاکنون

چه تعداد انسان‌ تا به حال روی کره زمین زندگی کرده‌اند؟ به عبارت ساده‌تر اگر هیچ انسـانی از ابتدای پیدایش نمی‌مرد، حالا روی کره زمین چند نفر انسان وجود داشت؟

امسـال جمعیت کره زمین، از هفت میلیارد تجاوز می‌کند. سـازمان ملل پیشبینی می‌کند که سال ۲۱۰۰ جمعیت دنیا به ۱۰٫۱ میلیارد نفر برسد.

 
World Populationدویست هزار سال قبل، گونه انسـان در خاک آفریقا ظاهر شد، اما ۱۹۰ هزار سال طول کشید تا جمعیت انسـان‌ها به چهار میلیون نفر برسد. تـا همین ده هزار سال قبل کل جمعیت دنیا به اندازه آدم‌هایی بود که هر روز صبح با متروی شهر نیویورک جابجـا می‌شوند!

اما با آغاز قرن نوزدهم و رونـد صنعتی شدن، جمعیت انسان‌ها به ناگهان افزایش یافت و به یک میلیارد نفر رسید. این افـزایش جمعیت تنها به خاطر افزایش تولدها نبود، بلکه افزایش طول عمر آدم‌ها هم عامـل مهمی بود. در دهه‌های اخیر هم با اینکه این میـزان کاهش یافته است، اما به خاطر پیشرفت دانش پزشکی، طول عمر انسان‌ها بسیار بیشتر شده است و بنابراین بر جمعیت دنیا مرتب افزوده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

World Population

برای تخمین عـدد کل انسان‌هایی که روی این کـره خاکی به دنیا آمده‌اند باید دو چیز را دانست:

۱- طول عمر متوسط انسان‌ها در طول تـاریخ

۲-جمعیت دنیا در بازه‌های زمانی مختلف.

تا قبل از قـرن حاضر، امید به زندگی بین ۲۰ تا ۳۵ سال بود، اما هم اکنون امید به زندگی به طـور متوسط ۶۷ سال است که البته بر حسب ناحیه و کشـور  متفاوت است، مثلا در موناکو، امید به زندگی ۸۹ سال است، در حالی که در آنگولا تنها ۳۹ سال است.

World Population

حال این اطلاعات را در فرمول زیر قـرار می دهیم:

World Population

عدد 57 میلیــارد به دست می‌آید. با توجه به جمعیت کنونی دنیا، جهـان شـاهد حضور ۱۲ درصد کل انسان‌هایی است که تا به حال روی آن به دنیا آمده‌اند. منبـع 1pezeshk

 

World Population

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت