جشن روز سینمـا در شیـراز

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق صنعت سینما در استان فارس و شیراز را مستلزم ورود استاندار فارس و مجموعه‌هایی نظیر شهرداری دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، حجت‌الله ایوبی شامگاه چهارشنبه، 18 شهریور در آیین جشن سینما در شیراز، گفت: امیداورم سال آینده جشن روز سینما در شیراز با جشن رونمایی از سینماهای جدید در این کلان‌شهر فرهنگ همراه باشد.

رییس سازمان سینمایی کشور، فارس و شیراز را شناسنامه ملی همه ایرانیان دانست و گفت: در دومین سالگرد بازگشایی خانه سینما، خرسندیم که مردم شیراز به پیشواز این جشن ملی رفته‌‏اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اینکه سینما از غرب به ایران آمد اما امروز سینمای غرب نیازمند سینمای ایران است.

رییس سازمان سینمایی افزایش نرخ رشد فروش فیلم‏‌های سینمای ایرانی در جهان را نشان‌دهنده تاثیر ایران بر سینمای جهان ارزیابی و اضافه کرد: سال قبل فروش فیلم‌های ایرانی در جهان با رشد 80 درصدی مواجه بود و امسال 40 درصد بیش از سال گذشته رشد داشته است.

ایوبی با بیان اینکه امروز سینماگران اروپایی و آسیایی برای اینکه درمقابل هالیوود بایستند دست به دامن سینمای ایران می‌شوند، بیان کرد: ما با فلسفه نیز همین کار را کردیم و به همین خاطر است که امروز یونانیان فلسفه را بار دیگر از ایرانیان می آموزند.

وی با بیان اینکه هیچ جشنواره جهانی بدون فیلم‌های ایرانی نمود و بروز ندارد، گفت: جشنواره فیلم فجر، جشن رونمایی از جوانان فیلمساز ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، در پایان مراسم بزرگداشت روز ملی سینما در شیراز، با اهداء لوح از فعالان عرصه هنر هفتم در حوزه‌های مختلف قدردانی شد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت