زنده‌یاد استاد میرزابابا مطهری نژاد

استاد میرزابابا مطهری نژاد در سال ۱۳۲۸ در روستای شریفیه دامغان دیده به جهان گشود. پدر ایشان مرحوم محمدحسن مطهری نژاد، مردی پرتلاش و سخت کوش و مادر وی مرحومه کوکب خانم، زنی فداکار بود که از دامن این خانواده فرزندی پاک و با استعداد پرورش یافت.

میرزابابا دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار دیگر همسن و سالان خود در روستا سپری کرد و از آنجا که از کودکی دارای همتی والا در یادگیری دروس مدرسه داشت توانست به مدارج بالای علمی دست پیدا کند و در سمت‌های مختلفی به کشور خدمت نماید.

روستای شریفیه، دارای مردمی باسواد و جوانانی کوشا در زمینه های مختلف علوم و کشاورزی است که استاد مطهری نژاد نمونه ایی از آن جوانان موفق روستا بود.

دریافت جایزه دکتر نطقی
استاد میرزابابا مطهری نژاد، در چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران که در سال 1386 برگزار شد، جایزه دکتر نطقی را دریافت کرد. جایزه دکتر نطقی بنیانگذار روابط عمومی ایران به طور خلاصه نام جایزه ای است که به منظور ادای احترام به دکتر نطقی و پاسداشت ارزش هایی که او از آن ها حمایت می کرد، توسط موسسه کارگزار روابط عمومی و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1383 طراحی شده است.

نامزد دریافت نهمین گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق در ایران
بر اساس گزارش مرکز ICS GROUP میرزا بابا مطهری نژاد نامزد دریافت نهمین گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق در ایران شد. گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق با بالاترین سطح A از سوی مرکز ICS GROUP به میرزا بابا مطهری نژاد مدیر مؤسسه فرهنگی، هنری کوکب شب، مدیر مسئول ماهنامه تخصصی ترویجی روابط عمومی از بدو فعالیت 1375 تا تیر 1392، مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه باور از 1374 تا 1383، مدیر مسئول ماهنامه پیام پست و مخابرات از 1369 تا 1375، عضو مؤسس و هیئت مدیره و رئیس و نایب رئیس و هیئت مدیره انجمن روابط عمومی ایران، عضو مؤسس و رئیس شورای مرکزی انجمن مردمی توسعه دامغان، عضو مؤسس وهیئت مدیره انجمن خلاقیت ایران، مؤلف، محقق، مدرس دروس ارتباطات، مدیریت، تبلیغات، بازار یابی، خلاقیت، و دوره های موفقیت تعلق گرفت. سایت دبیر خانه توسعه صنایع ملی ایران با اعلام خبر فوق توضیح داد: صدور گواهینامه بین المللی مدیریت خلاق از سوی مرکز ICS GROUP International که به عنوان یک مرجع اعتبار بخشی و ثبت و صدور گواهینامه های بین المللی، که در دنیا به عنوان تنها شرکت صادر کننده بیش از 65 نوع گواهینامه و استاندارد جهانی است، پس از طی فرایندی طولانی صادر می شود. این مرکز در کشور بریتانیا از سال 1960 میلادی تأسیس گردیده است و در 68 کشور دنیا نمایندگی رسمی دارد. ICS GROUP International مورد تأیید مرجع صلاحیت از UKAS انگلستان می باشد.


مرکز ICS GROUP پس از ارزیابی های گسترده و مستند از میزان اثر گذاری و توانایی مدیران در سطوح مختلف، به رتبه بندی آنها می پردازد . این مرکز در جدید ترین ارزیابی خود میرزابابا مطهری نژاد در بخش:
مطهری نژاد پس از دریافت این گواهینامه بین المللی با سطح A ،به عضویت انجمن مدیران خلاق و حرفه ای جهان نیز پذیرفته شد.

مقالات و تالیفات
استاد مطهری نژاد 22 کتاب علمی را به رشته تحریر در آورد که کتاب های کنکور کاردانی به کارشناسی روابط عمومی، روش تحلیل مسایل اجتماعی ، سیاسی وفرهنگی و کتاب انتشارات چاپ ونشر مهمترین تالیفات وی است. انتشار بیش از 140 مقاله فرهنگی در نشریات داخلی و خارجی هم از فعالیت های ارزنده آقای مطهری نژاد بود. آخرین کتاب این استاد فقید با نام شریفیه تا سربلندی، در مراسم تجلیل و بزرگداشت یک عمر فعالیت فرهنگی میرزا بابا مطهری نژاد ، تیر ماه امسال در دامغان رونمایی شد.

 

 


تولید فکر و اندیشه، اساس کار حرفه ای در روابط عمومی است
میرزا بابا مطهری نژاد در جشنواره روابط عمومی های مخابرات ایران، با بیان اینکه روابط عمومی، ابزار بزرگ فکر کردن در سازمان است، خاطرنشان کرد: اعتبار اجتماعی مخابرات با فعالیت روابط عمومی های آن افزایش می یابد. میرزابابا مطهری نژاد، مدیرکل اسبق روابط عمومی مخابرات گفت: همزمان با تبیین نظریه و فلسفه اجتماعی مدیریت در سال 1950 روابط عمومی مدرن توسط برنیز بنا نهاده شد. وی با بیان اینکه فلسفه اجتماعی مدیریت در یک نگاه کلان، روابط عمومی مدرن را به دنبال می آورد، تصریح کرد: ابزار فکر کردن کلان و تحقق این افکار در سازمان، روابط عمومی است. مطهری نژاد با بیان اینکه روابط عمومی باید به معنای واقعی کلمه، حلقه واسط بین مدیران و آحاد جامعه باشد، خاطرنشان ساخت: تحقق این امر بسیاری از مشکلات را در مجموعه سازمان و در درون جامعه کاهش می دهد؛ زیرا در این حالت انتقال و تحلیل پیام توسط روابط عمومی به صورت علمی و مستدل انجام می شود.

وی با بیان اینکه به تداوم راه و کسوت فعالیت روابط عمومی شرکت مخابرات ایران افتخار می کنیم، گفت: روند حرکتی در روابط عمومی مخابرات و وزارت پست، تلگراف و تلفن سابق از سال 1370 که اولین دوره انتخاب روابط عمومی های برتر بود، به صورت منظم پیگیری شده است. مطهری نژاد افزود: در آن زمان روابط عمومی مخابرات تنها روابط عمومی در کشور بود که پژوهش و نظرسنجی را در دستور کار داشت. وی افزود: راه توسعه مخابرات با اقدامات گذشته در روابط عمومی مخابرات هموارتر شده و طی مدارج علمی و کسب تجارب عملی در بین مدیران، نکته برجسته و نقطه قوت روابط عمومی شرکت مخابرات ایران است.

مطهری نژاد نقاط ضعف روابط عمومی ها را به طور کلی عدم تولید محتوا عنوان کرد و گفت: تولید فکر و اندیشه، اساس کار حرفه ای در روابط عمومی است.

این پیشکسوت روابط عمومی کشور اضافه کرد: از دیگر وظایف روابط عمومی، اعمادسازی و برجسته سازی فعالیت هاست که در این مورد از تکنیک های مختلف روابط عمومی بهره می گیریم. وی ضعف دیگر روابط عمومی را کمبود اساتید مولف دانست و افزود: در بسیاری موارد در حوزه روزنامه نگاری و روابط عمومی به جای تولید محتوا، جمع آوری و تدوین اطلاعات انجام می شود که بخش ضعیف تری از تولید محتوا است.

مسئولیت ها
* متولد 1328 - دامغان - کارشناس ریاضی - گذراندن دوره‌های متعدد ارتباطات و مدیریت

* کارشناسی ارشد مدیریت ارتباطات

* کارشناس ارشد وزارت پست و تلگراف و تلفن

* مدیرکل روابط‌عمومی وزارت پست و تلگراف و تلفن (14 سال)

* مشاور وزیر و مدیرکل روابط‌عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

* دبیر کمیته فقر و مناطق محروم در برنامه ایران 1400

* عضو شواری عالی برنامه‌ریزی روابط‌عمومی سازمان بازرسی کل کشور

* موسس مرکز پژوهش ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی

* مدیر مسؤول هفته‌نامه باور، مخابرات، پیام پست، خبرنامه ارشاد و مدیر مسؤول مجله انجمن روابط‌ عمومی ایران

 

استاد میرزا بابا مطهری نژاد
شماره ۹۹ ماهنامه مدیریت ارتباطات با موضوع استاد میرزا بابا مطهری نژاد

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت