تمدید مجوز همکاری شرکت‌های آمریکایی با هواوی

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که شرکت‌های مستقر در این کشور می‌توانند تا تاریخ پنجم خرداد ماه سال آینده به همکاری با Huawei ادامه دهند.

هواوی اردیبهشت ماه امسال از سوی ایالات متحده تحریم شد و حق همکاری با شرکت‌های واقع در ایالات متحده را از دست داد.

از آن زمان تاکنون، برای شرکت‌های متقاضی، برخی مجوزهای خاص صادر شد تا بتوانند به طور موقت به همکاری با هواوی ادامه دهند. حالا به نظر می‌رسد شرکت فناوری چینی فرصت مناسب دیگری را به دست آورده، زیرا بنابر گزارش‌های منتشر شده، دولت ترامپ به تازگی مجوزهای خاص خود را تا تاریخ پنجم خرداد ماه سال آینده تمدید کرده است.

مجوز اصلی، اقدامی موقت بود که تا تاریخ 13 فروردین سال آینده اعتبار داشت. شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، با استفاده از مجوز دولت ترامپ می‌توانند خدمات خود را به شرکت هواوی ارائه دهند. برای مثال، مایکروسافت سیستم عامل ویندوز خود را برای لپ‌تاپ‌های هواوی فراهم می‌کند.

تحریم هواوی به ضرر شرکت‌های آمریکایی نیز بوده است
با اینکه ممنوعیت تصویب‌شده به اجرا درآمد، اما وزارت بازرگانی ایالات متحده برای جلوگیری از اختلال در بازار، اجازه داد هواوی از شرکت‌های آمریکایی خرید داشته باشد.

هواوی شرکتی پیشگام در حوزه ارتباطات بی‌سیم و به خصوص شبکه 5G است. این شرکت چینی، ابزار و تجهیزات مقرون به صرفه‌تری را فراهم می‌کند و پیش از این، مودم‌های 4G مشابهی را برای برخی شرکت‌های مخابراتی ایالات متحده تامین می‌کرد. بنابراین در مقیاس بزرگ، تحریم هواوی روی مشتریان آمریکایی تاثیر می‌گذارد.

در نتیجه برای جلوگیری از بهم خوردن زندگی عادی مشتریان آمریکایی، مجوزهای خاص صادر شدند. حتی وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه‌ای از شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی درباره تاثیر تحریم هواوی در صورت تمدیدنشدن مجوزهای موقت سوال کرد.

این سوال بیشتر شرکت‌های مخابراتی روستایی را هدف قرار داده بود که با ایالات متحده برای مشتریان دورافتاده، خدمات فراهم می‌کردند.

در نتیجه، تمدید مجوزها همانند هوای تازه‌ای است که به ریه‌های هواوی وارد می‌شود و این شرکت می‌تواند چند ماه دیگر به ارائه خدمات خود در این مناطق ادامه دهد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت