ویدیو مپینگ با موضوع کرونا بر روی برج آزادی

با هدف قدردانی از کادر درمانی و همچنین اعلام همبستگی و همدردی با تمامی کشورهای درگیر با ویروس کرونا، ویدیو مپینگ زیبا سه‌شنبه شب در برج آزادی تهران برگزار شد.

 کاربردهای ویدئو مپینگ
ویدئو مپینگ قابلیت استفاده در کنسرت‌ها، تالار‌ها، همایش‌ها، سمینارها، هایپر مارکت‌ها، رستوران‌ها، مزون‌ها ،بوتیک‌های پوشاک، گالری‌ها، بانک‌ها، نمایشگاه‌ها، نمای ساختمان‌ها، فضای داخلی ساختمان و غیره را دارد.

Mapping
واژه Mapping یا نقشه دهی، روشی نوین برای نورپردازی و یا نشان دادن طرح نقشی خاص (رنگ و فرم و تصویر دو بعدی یا سه بعدی) روی سطوح مورد نظر و القای تصویر و ایجاد فضای مورد نظر به کار می‌رود. و در اصطلاح Projection Mapping به نمایش تصاویر بر بروی سطوح ناهمسطح (Non - Flat) یا سطح غیر سفید (Non - White Surface) اطلاق می‌شود.

ویدئو مپینگ (Video Mapping)
ویدیو مپینگ یا همان پروجکشن مپینگ (Projection Mapping) ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی است. به طوری که قادر به انداختن یا نمایش تصاویر بر روی سطوح مختلف (مانند سطوح پیچیده صنعتی، نمای ساختمان‌ها، دکورهای نمایشی ،فضاهای داخلی، بدنه خودرو و احجام مختلف) به صورت دقیق و با هدف مشخص است.

در این تکنیک تصاویر دو یا سه بعدی مجازی توسط نرم افزارها و سخت افزارهایی بر روی این سطوح بصورت واقعی نقش می بندد و نرم افزار با کنترل پروژکتور می تواند تصاویر را با دقت بالا با سطوح حجم هماهنگ کرده و پخش کند.

۳D Video Projection Mapping
ویدئو مپینگ سه بعدی اجازه می دهد تا ساختمان‌ها متحرک به نظر رسیده و تغییر شکل دهند. به علاوه تصاویر در این حالت عمق و پویایی بیشتری دارند. هم چنین ۳d Projection Mapping اجازه می‌دهد تا بازاریابان و افرادی که در کار تبلیغات هستند با پخش تصاویر بر روی اشیا، مناظر سورئال یا فرا واقع‌گرایی را ایجاد کنند.

انوع پروژکتورها و کاربرد آن‌ها در ویدئو مپینگ
ویدئو پروژکتورهای بزرگ با ۲۰ هزار انسی لومنز  ANSI (American National Standards Institute) Lumens (واحد شدت روشنایی) یا بیشتر برای پروجکشن‌های بزرگ نظیر برج‌ها و مپینگ بر روی سطوح بسیار بزرگ مورد نیاز است، اگر چه برای سطوح کوچک، میزان کمتر لومن مورد نیاز است. یک پروژکتور ۲۲۰۰ لومنز برای تصویرسازی در محیط‌های داخلی با نور یا نورهای کمتر (در حد روشنایی سالن تئاتر) در اغلب موارد کافی است.

عملیات ویدیو مپینگ شب گذشته، با مدیریت دوست عزیز و پرتلاش من، جناب آقای سعید مقدم از شرکت کلید طلایی و با همکاری شرکت سگال مدیا انجام شد. 

بخاطر شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، عملیات دیشب بدون تماشاچی و صرفا با هدف قدردانی از کادر درمانی و اعلام همبستگی و همدردی با تمامی کشورهای درگیر با ویروس کرونا صورت پذیرفت.

در ادامه فیلم و تصاویر این اجرای زیبا را مشاهده می کنید:

 
 
 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت