امکان توسعه تصاویر با زوم در هوش مصنوعی میدجورنی

زوم در هوش مصنوعی میدجورنی

نسخه‌ ۵٫۲ هوش مصنوعی میدجورنی(Midjourney)، با امکاناتی شبیه دوربین‌های عکاسی مثل زوم و غیره، توجه عکاسان حرفه‌ای را به خود جلب کرده است.

میدجورنی در نسخه‌ ۵٫۲، مدل تصویر مرکزی بر مبنای هوش مصنوعی را معرفی کرد که در آن با بهره‌گیری ویژگی جدید Zoom Out؛ به عنوان یک قابلیت مهم که سوژه‌ی اصلی را در مرکز تصویر حفظ کرده و به‌طور خودکار صحنه‌ای بزرگ‌تر را در اطراف آن ایجاد می‌کند، اثری شبیه زوم کردن با لنز دوربین پدیدار می‌شود.


 ویژگی بزرگ‌نمایی میدجورنی می‌تواند تصویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی را دریافت کرده و مرزهای اطراف آن را گسترش دهد. این قابلیت سوژه‌ی اصلی را در مرکز تصویر جدید ثابت نگه می‌دارد اما برخلاف DALL-E و قابلیت Generative Fill فتوشاپ، نمی‌توان یک تصویر سفارشی برای گسترش مرز اطراف سوژه انتخاب کرد. قابل ذکر است، درحال‌حاضر قابلیت بزرگ‌نمایی نسخه‌ی ۵٫۲ میدجورنی، فقط با تصاویر ساخته‌شده با این هوش مصنوعی کار می‌کند. کاربران می‌توانند از طریق سرور دیسکورد میدجورنی، با تولید هر تصویر در نسخه‌ی ۵٫۲ این هوش مصنوعی، از امکانات جدید استفاده کنند. شما می‌توانید تصویر را با ضریب ۱٫۵ یا دو برابر یا مقدار سفارشی بین عدد ۱ تا ۲ بزرگنمایی کنید. همچنین قابلیت دیگری به‌ نام Make Square وجود دارد که مواد اطراف تصویر را به‌ گونه‌ای تولید می‌کند که نسبت‌ تصویر در حالت ۱:۱ حفظ شود.

 
 میدجورنی یکی از ابزارهای کاربردی در این زمینه است که می‌تواند طیف وسیعی از تصاویر را برای شما ایجاد کند. این ابزار به صورت ربات طراحی شده تا کاربر به راحتی با آن صحبت کرده و درخواست خود را مبنی بر تولید عکس ارائه کند. حال باید دید این ابزار دقیقا چگونه کار می‌کند و نحوه تولید عکس با آن به چه صورت است؟

 هوش مصنوعی میدجورنی چیست؟
Midjourney’s AI Art Generative Tool یک برنامه هوش مصنوعی بسیار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های یادگیری بر مبنای کامپیوتر، تصاویر زیبایی ایجاد کنید. Midjourney با یک رابط کاربر پسند ساخته شده است، که برای نشان دادن خلاقیت شما گزینه‌ای عالی است. همچنین باعث صرفه جویی در وقت نیز می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی و مزیت میدجورنی در مقایسه با ابزارهای مشابه دیگر چیست؟
در واقع مهم‌ترین ویژگی این ابزار آن است که تصاویر تولید شده، بیش از حد واقعی به نظر می‌رسند. حتی نقاشی‌های تولید شده با این ابزار، با جزئیات کامل و صاحب سبک به نظر می‌آیند. این موضوع در نظرات تیم بنیان گذار این ابزار مطرح شده است. آن‌ها می‌گویند هدف تیم سازنده، تنها خلق آثار هنری نبوده، بلکه تلاش برای در راستای گسترش قدرت تخیل پردازی انسان است.

هوش مصنوعی میدجورنی و حقوق تجاری مربوط به آن
همان‌گونه که اشاره شد، میدجورنی در صورت استفاده از بخش رایگان آن، یک فضای کاملا عمومی به حساب می‌‌آید. به عبارتی تصاویر ایجاد شده توسط این برنامه برای عموم کاربران قابل استفاده است. همه کاربرانی که از این برنامه برای تصویرسازی استفاده می‌کنند، می‌توانند تصاویر ساخته شده توسط شما را ببینند؛ لذا در صورتی که با این فضای عمومی مشکلی ندارید، این برنامه می‌تواند گزینه خوبی برای کار شما باشد. همچنین زمانی که حساب کاربری رایگان خود را در این برنامه ایجاد می‌کنید، حساب شما دارای مجوز بین‌المللی است. اما این موضوع به شما حق فروش تصاویر و درآمدزایی از این طریق را نمی‌دهد. بنابراین نه تنها نمی‌توانید تصاویر خود را بفروشید، بلکه هنگام استفاده از آن در سایت و کار خود حتما باید نام میدجورنی را ذکر کنید.

این شرایط برای کسانی که حساب کاربری خصوصی ایجاد می‌کنند، قدری متفاوت است.. شما با پرداخت هزینه می‌توانید از هنر خود به شکلی که می‌خواهید استفاده کنید. تصاویر ساخته شده با میدجورنی را بفروشید و درآمدزایی کنید. اما مشکلی که در این بخش نیز وجود دارد، انجمن عمومی آن است. تصاویری که شما در حساب خصوصی خود ایجاد می‌کنید، توسط خود شرکت نیز قابل استفاده است و کاربران دیگر نیز می‌توانند آن را ببینند. از این رو نمی‌توانید از تصاویرتان به صورت انحصاری استفاده کنید. در واقع پرداخت هزینه و ایجاد حساب کاربری تنها به شما حق فروش و درآمدزایی را می‌دهد. همچنین تصاویرتان در اختیار افراد کمتری نسبت به حساب رایگان قرار می‌گیرد.
Midjourney چه نوع تصاویری ایجاد می‌کند؟

میدجورنی ابزاری بسیار قوی و کاربردی است و دارای توانایی بسیار فوق العاده‌ای است. در نسخه‌های ابتدایی تنها امکان ایجاد تصاویر تزئینی و فراکتالی وجود داشت. اما در نسخه‌های جدیدتر قابلیت‌های بیشتری در دسترس است و می‌توان انواع مختلفی از تصاویر را ایجاد نمود.

ایجاد تصاویر نزدیک به واقعیت
میدجورنی و تمام ابزارهای هوش مصنوعی هنوز دارای نقص‌هایی در طراحی تصویر هستند و گاهی اوقات در ایجاد تصویر دچار اشتباه می‌شوند. اما تصویری که به کمک آن‌ها ساخته می‌شود، بسیار به واقعیت نزدیک است. از آنجایی که میدجورنی می‌تواند تصاویری بسیار واضح ایجاد کند، می‌تواند به واقع گرایی تصویر کمک کند. مزیت این ابزار این است که تمام اصطلاحات فنی عکاسی را به طور کامل درک می‌کند.

نقاشی، تصویرسازی و ایجاد هنرهای دو بعدی
این ابزار توانایی بالایی در ایجاد انواع مختلف سبک‌های هنری دارد. انواعی از نقاشی‌های تزئینی، تصویرسازی انتزاعی، طراح‌های آنالوگ تا دیجیتال و … به کمک این ابزار تولید می‌شوند.

طراحی سه بعدی
از دیگر توانایی‌ها و قابلیت‌های میدجورنی، ایجاد طرح‌های سه بعدی بسیار زیبا و مفهومی است. استفاده از سبک‌های عکاسی گونه در هر فضا و مقیاسی قابل استفاده است.

طراحی رمان‌های گرافیکی
از آنجایی که با کمک این ابزار می‌توانید انواع مختلفی از تصاویر را ایجاد کنید، ساخت رمان‌های گرافیکی بسیار عالی و جذاب می‌شود. یکی از نمونه‌های بسیار جذاب و پرفروش در این زمینه، کاربری در ردیت است که به طور کامل با ابزار میدجورنی تصویرسازی شده است.

طراحی و ساخت انیمیشن
زمانی که شما توضیحاتی را به میدجورنی ارائه می‌دهید، این ربات بر اساس این توضیحات انواع مختلفی از یک تصویر را ارائه می‌دهد. اگر این تصاویر به درستی کنار یکدیگر قرار گیرند، انیمیشنی جذاب به سبک استاپ موشن ایجاد می‌شود. با تغییرات مختلف در یک تصویر می‌تواند برای ساخت انیمیشن استفاده شود. سپس تصاویر به ویدیو تبدیل می‌شوند.

طراحی مراحل بازی
ساخت تصاویر و استفاده از آن‌ها در مراحل مختلف بازی به کمک میدجورنی امکان پذیر است. تصاویر ساخته شده هم برای پس زمینه‌های ایستا و هم ایجاد تغییر در بخش‌های مختلف بازی کاربرد دارند. اگر بازی مورد نظر شما دارای مراحل مختلفی باشد، می‌توانید مراحل را ابتدا به کمک میدجورنی طراحی کرده و سپس آن‌ها را استفاده کنید. ایجاد چارچوب‌های آماده به کمک میدجورنی در این زمینه بسیار عالی است و باعث صرفه جویی در زمان طراحی بازی می‌شود.

بازاریابی
از تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی میدجورنی می‌توان برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد. نحوه استفاده از آن‌ها به شکل‌های مختلفی صورت می‌گیرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.
•    ساخت انواع مختلفی از تصاویر برای ایجاد آواتار
•    ساخت تصاویر محصولات برای درج در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروش آنلاین
•    ایجاد تصاویر حیوانات و افراد برای استفاده در کمپین‌های مختلف بازاریابی و تبلیغات

تصویرسازی و انجام طراحی‌های گرافیکی
تولید تصویرسازی‌های گرافیکی و همچنین طرح‌های گرافیکی به کمک هوش مصنوعی میدجورنی، بسیار ساده است. نمونه‌ای از کار طراحی لوگو است که می‌تواند در کمترین زمان ممکن و دقیقا متناسب با نیاز خود انجام دهید.

روش کار با میدجورنی چگونه است؟
کار کردن با این ربات کمی متفاوت از برنامه‌های دیگر هوش مصنوعی ساخت تصاویر است. برای استفاده از این ربات، ابتدا باید حساب کاربری دیسکورد داشته باشید تا به سرور بتای میدجورنی متصل شوید. در واقع از وب سایت یا نرم افزار جداگانه‌ای برای ارائه آن استفاده نشده و بر بستر دیسکورد ارائه می‌شود. مراحل ثبت نام و استفاده از آن به شرح زیر است:
دیسکورد در نسخه‌های مختلف تحت وب و اپلیکیشن‌های موبایل و دسکتاپ در دسترس است. در اولین قدم باید به سایت Discord.com وارد شده و یک حساب کاربری به صورت رایگان برای خود ایجاد کنید. به این منظور، به سایت Midjourney.com وارد شده و بر روی گزینه Join the beta کلیک کرده و سپس به کمک حساب دیسکورد، در سرور میدجورنی عضو شوید.

دعوت نامه‌ای در دیسکورد برای شما ارسال می‌شود که باید ابتدا گزینه Accept invite و سپس Continue to discord را انتخاب کنید. پس از این مراحل اپلیکیشن دسکورد برای شما باز می‌شود که آیکون Midjourney نیز در آن قابل مشاهده است. این آیکون به شکل قایقی سفید است که با کلیک بر روی آن به امکانات این ابزار دسترسی خواهید داشت. در میان گزینه‌های ارائه شده در این بخش، گزینه Newcommer Rooms و سپس از میان آن‌ها یک گزینه را انتخاب کنید.

با این کار به امکانات تبدیل متن به تصویر این نرم افزار دسترسی خواهید داشت. شما می‌توانید تا 25 تصویر را به صورت رایگان با این ابزار تولید کنید.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت