افسوس برای فیلم‌های ماندگاری که امین تارخ می‌توانست بسازد و نشد

افسوس برای فیلم‌های ماندگاری که امین تارخ می‌توانست بسازد و نشد

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران، با تسلیت برای درگذشت امین تارخ، تاکید کرد که نقش این هنرمند در تربیت بازیگر در سینمای ایران، غیرقابل انکار است.

بهار رفت و تو رفتی

محمد علی کشاورز

محمدعلی کشاورز یکی از مطرح‌ترین بازیگران تئاتر و سینمای ایران به شمار می رود که نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دریافت کرده است. این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در آثاری چون دایی‌جان‌ناپلئون، هزاردستان، پدرسالار، خشت و آینه، سربداران و... در تاریخ تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بوده است.

فیلم سینمایی خروج و جنگ در ۳ جبهه

فیلم سینمایی خروج و جنگ در ۳ جبهه

«خروج» علاوه بر مبارزه برای باز کردن مسیری تازه در سینمای ایران و هموار کردن راه برای ورود سایر فیلم‌سازانی که متقاضی اکران آنلاین آثار خود هستند، باید با کسانی هم که به دنبال عرضه نسخه‌های غیرمجاز و کپی شده این فیلم هستند، مبارزه کند. 

کرونا و تغییر رکورد ۱۰۰ ساله سینما

تحلیلگران٬ نویسندگان٬ ناشران٬ سالن‌داران و دست‌اندرکاران سینما بر این باورند که سینما در حال حاضر کاملا متوقف شده است‌.

گـردهمایی سینمـاگران در جشن سعـدآبـاد

در آستانه روز ملی سینما کیک یک سالگی گروه هنر و تجربه بریده شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلم «قصه ها» و «رستاخیز» گفت، مدیرعامل خانه سینما بسیاری از سردرگمی‌ها را ناشی از کم‌کاری در حوزه فرهنگ دانست و رئیس سازمان سینمایی هم نوید روزهای خوبی را برای سینمای ایران داد.

جشن روز سینمـا در شیـراز

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونق صنعت سینما در استان فارس و شیراز را مستلزم ورود استاندار فارس و مجموعه‌هایی نظیر شهرداری دانست.

شورای جدید سینمایی

شورای راهبردی تحقیق و توسعه سینمای ایران در آستانه روز سینما اعلام موجودیت کرد.

مقالات دیگر...