سئو و کلاهبرداری اینترنتی

سئو و کلاهبرداری اینترنتی

سئو سایت مجموعه روش‌هایی برای تغییر استراتژیک وب‌سایت‌ها و بالا بردن رتبه آن‌ها در موتورهای جست‌وجو است، که هرچه این رتبه بالاتر باشد در صفحات اولیه موتورهای جست‌وجو قرارگرفته و میزان بازدید از سایت بیشتر مي شود.

شگرد بالا بردن سئو سایت ازجمله روش‌هایی است که با انجام تبلیغات گسترده در فضای مجازی شروع شده است و آگهی‌هایی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند و زمینه را برای کلاهبرداری از مدیران سایت‌ها فراهم آورد.

به‌کارگیری تکنیک‌های سئو (بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو) برای انجام موثر تبلیغات یک روش متداول در دنیاست.

سئو سایت را می‌توان مجموعه روش‌هایی برای تغییر استراتژیک وب‌سایت‌ها و بالا بردن رتبه آن‌ها در موتورهای جست‌وجو دانست، که هرچه این رتبه بالاتر باشد در صفحات اولیه موتورهای جست‌وجو قرارگرفته و میزان بازدید از سایت بیشتر خواهد شد.

همچنین نقش تبلیغات در شکل‌گیری و رونق یک کسب‌وکار بسیار مهم بوده و انجام تبلیغات گسترده و مناسب می‌تواند تضمین‌کننده ادامه فعالیت و درآمدزایی بالا باشد. به همین دلیل برخی از افراد سودجو از این قابلیت سوءاستفاده کرده و با انجام تبلیغات کاذب سعی می‌کنند کاربران را فریب داده و فعالیت‌های مجرمانه خود را دنبال کنند.

 بنابراین هر آگهی با مضمون بالا بردن سئو سایت می‌تواند مدیران سایت‌ها را ترغیب به پیگیری موضوع کند. بنابراین مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید با دقت بیشتری نسبت به این‌گونه تبلیغات برخورد کنند.

سرقت اطلاعات از مهم‌ترین اهداف مجرمان سایبری و یکی از شگردهای جمع‌آوری اطلاعات کاربران، سایت‌های فیشینگ است.

رصد فضای مجازی، سایت‌هایی جعلی را نشان می‌دهد که برای ارائه خدمات به کاربران، اطلاعات حساب افراد را جمع‌آوری و از این اطلاعات سوءاستفاده کرده یا آن را در اختیار دیگران قرار می‌دهند.

ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کردن قربانیان به صفحات فیشینگ از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه برای سرقت اطلاعات مالی و هویتی کاربران به شمار می‌رود.

کارشناسان امنیتی حوزه فناوری اطلاعات بارها درباره فیشینگ هشدار داده‌اند. اگر بخواهیم در برابر تهدیدات سایبری ایمن باشیم، باید موارد امنیتی را رعایت کنیم. یکی از موارد امنیتی این است که هوشیار باشیم، هر ایمیلی را باز نکرده و روی هر لینکی کلیک نکنیم، آدرس سایت‌ها را دقیق چک کنیم که همان آدرس مورد نظر باشد، زمانی که یک سایت ما را به مرحله پرداخت هدایت می‌کند، دقت کنیم که مثل همان نوشته شده باشد.

مدیران و گردانندگان سایت‌ها باید دقت کنند که محبوبیت شان از دید مخاطبین بر اساس پارامترهایی مانند میزان مدت‌زمان مشاهده سایت، کامل بودن سایت، لینک‌دهی دیگران به سایت و اقداماتی از این قبیل سنجیده می‌شود و در انتها بر اساس پالایش‌های انجام‌شده، رتبه سایت شما مشخص می‌شود و بایستی مراقب تبلیغات دروغین در این زمینه بود.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما