ارتقای سیستم ترجمه گوگل

ارتقای سیستم ترجمه گوگل

گوگل، سرویس ترجمه خود را با افزودنی جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی ارتقا می دهد که به کاربران امکان می دهد متن هایی را که در دنیای واقعی ظاهر می شوند، مانند ویترین فروشگاه ها، منوها، اسناد، کارت های ویزیت و موارد دیگر، راحت‌تر ترجمه کنند.

به جای پوشاندن متن اصلی با ترجمه، ویژگی جدید به طور هوشمندانه متن ترجمه شده را در بالای تصویر می پوشاند، در حالی که پیکسل‌های زیر را با پس زمینه ایجاد شده توسط هوش مصنوعی بازسازی می کند تا روند خواندن ترجمه طبیعی تر شود. .

کتی ادواردز، معاون و مدیر ارشد جستجوی گوگل، در جلسه‌ای قبل از اعلام امروز توضیح داد: «اغلب این ترکیب کلمه به همراه زمینه، مانند تصویر پس‌زمینه است که واقعاً به آنچه می‌بینید معنا می‌دهد. او گفت: شما نمی خواهید متنی را برای پوشاندن آن زمینه مهمی که می توانید در تصاویر مشاهده کنید ترجمه کنید.

برای انجام این فرآیند، Google از یک فناوری یادگیری ماشینی به نام شبکه‌های متخاصم مولد استفاده می‌کند که به مدل‌های GAN نیز گفته می‌شود، همان فناوری که قابلیت Magic Eraser را برای حذف اشیاء از عکس‌های گرفته شده در تلفن‌های هوشمند Google Pixel قدرت می‌دهد. این شرکت می‌گوید این پیشرفت به گوگل اجازه می‌دهد تا متن ترجمه‌شده را حتی در تصاویر بسیار پیچیده ترکیب کند و ترجمه را طبیعی و یکپارچه کند. به نظر می رسد که شما به خود مورد یا شیء با متن ترجمه شده نگاه می کنید، نه پوششی که تصویر را مبهم می کند.

این ویژگی یکی دیگر از پیشرفت‌هایی است که به نظر می‌رسد به برنامه‌های گوگل برای سرمایه‌گذاری بیشتر در ساخت عینک‌های واقعیت افزوده جدید اشاره می‌کند، زیرا توانایی ترجمه متن در دنیای واقعی می‌تواند یک نقطه فروش کلیدی برای چنین دستگاهی باشد. این شرکت اشاره کرد که هر ماه، مردم از گوگل برای ترجمه متن و تصاویر بیش از یک میلیارد بار به بیش از 100 زبان استفاده می کنند. همچنین امسال آزمایش نمونه‌های اولیه AR در محیط‌های عمومی با تعداد انگشت شماری از کارمندان و آزمایش‌کنندگان مورد اعتماد آغاز شد.

در حالی که تقاضای واضحی برای ترجمه بهتر وجود دارد، مشخص نیست که آیا کاربران ترجیح می دهند از گوشی هوشمند خود برای ترجمه استفاده کنند تا عینک خاص. به هر حال، اولین ورود گوگل به فضای عینک هوشمند، عینک گوگل ، در نهایت به عنوان یک محصول مصرفی شکست خورد.

گوگل در مورد برنامه‌های بلندمدت خود برای ویژگی ترجمه امروز صحبتی نکرد و فقط اشاره کرد که اواخر امسال عرضه خواهد شد.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت