تبلت‌های گلکسی تب S7 FE و A7 Lite سامسونگ

تبلت‌های گلکسی تب S7 FE و A7 Lite سامسونگ

شرکت سامسونگ جدیدترین محصولات تبلت خود را با نام‌های گلکسی تب S7 FE و A7 Lite  معرفی کرد.

سامسونگ از گلکسی تب S7 FE (فن ادیشن) – Galaxy Tab S7 FE با صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی ۶۰ هرتز و گلکسی تب A7 لایت – Tab A7 Lite رونمایی کرد.

تبلت S7 FE از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد و مدل لایت نیز در دو نسخه وای فای و LTE عرضه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE  

محصول جدید سامسونگ بین تب اس ۷ پلاس (صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی AMOLED و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) و تب اس ۷ (صفحه نمایش LCD ۱۱ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز) جای می‌گیرد. گلکسی تب اس ۷ فن ادیشن از یک صفحه نمایش LCD ۱۲.۴ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ بهره می‌برد. البته؛ نرخ تازه‌سازی این نمایشگر ۶۰ هرتز است. گلکسی تب S7 FE به اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 مجهز شده است.

در داخل جعبه این محصول، قلم اس پن قرار گرفته است که می‌توانید از آن برای یادداشت برداری و طراحی استفاده کنید. همچنین؛ رابط کاربری One UI از حالت DeX پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ای همانند رایانه شخصی را برای شما به ارمغان بیاورد. در واقع اینجاست که کیبورد بوک کاور به کار می‌آید، هرچند؛ برای این کار از هر کیبورد و ماوس بلوتوثی دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE

گلکسی اس ۷ اف ای به پردازنده میان رده اسنپدراگون ۷۵۰G مجهز شده است، در حالی که دو تبلت دیگر این سری از اسنپدراگون ۸۶۵ بهره می‌بردند. مدل پایه این محصول دارای ۴ گیگ رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی خواهد بود. همچنین؛ نسخه دیگری نیز با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. در هر صورت شما می‌توانید از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت یک ترابایت استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE

سامسونگ همانند مدل اس ۷ پلاس، از یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی‌آمپر در این تبلت استفاده کرده است. این دستگاه از شارژ سریع ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند و می‌توانید در مدت ۹۰ دقیقه آن را کاملاً شارژ کنید. اما سامسونگ چنین شارژری را در جعبه محصول قرار نداده است و فقط شاهد یک شارژر ۱۵ وات هستیم. باتری گلکسی تب S7 FE توانایی ۱۲ ساعت وب گردی را با استفاده از وای فای یا اینترنت ۴G دارد (استفاده از شبکه ۵G انرژی بیشتری مصرف می‌کند).

در زمینه ارتباطات نیز شاهد اتصال ۵G، وای فای ۵، بلوتوث ۵ و GPS هستیم (از NFC در این دستگاه خبری نیست). این تبلت به درگاه USB-C با استاندارد ۳.۲ نسل اول مجهز شده است، اما خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست. در عوض شما می‌توانید از اسپیکرهای استریو AKG این تبلت که از دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند، استفاده کنید.

سامسونگ گلکسی تب S7 FE

در بدنه پشتی دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و فیلم‌برداری ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه قرار گرفته است، اما هیچ دوربین فوق عریضی برای این مدل تعبیه نشده است. در جلوی Galaxy Tab S7 FE نیز یک دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت قرار گرفته است که می‌تواند سر شما را در هنگام تماس ویدیویی شناسایی کند تا همیشه در مرکز کادر باشد.

گلکسی تب S7 FE با قیمت‌های زیر در بازارهای مختلف اروپایی در دسترس خواهد بود. البته توجه کنید که مدل عرضه شده در روسیه تنها از اتصال LTE پشتیبانی می‌کند.

گلکسی تب A7 لایت
تبلت Galaxy Tab A7 Lite در دو نسخه وای فای و ۴G عرضه خواهد شد و در هر دو مدل با تبلتی طرف هستیم که هم ارزان‌تر و هم کوچک‌تر از گلکسی تب A7 10.4 (2020) است.

گلکسی تب A7 لایت

ای ۷ لایت دارای یک صفحه نمایش ۸.۷ اینچی LCD با رزولوشن ۱۳۴۰×۸۰۰ پیکسل است. بدنه پشتی دستگاه از فلز ساخته شده است، اما با این وجود ۳۶۶ گرم وزن و ۸.۰ میلی‌متر ضخامت دارد که نسبتاً سبک به حساب می‌آید (البته نسخه LTE اندکی سنگین‌تر است).

در این تبلت از تراشه هلیو P22T استفاده شده است که هشت هسته کورتکس A-53 و پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 را در خود جای داده است. مدل پایه دارای ۳ گیگ رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی است، اما اگر به فضای بیشتری احتیاج دارید می‌توانید نسخه ۴/۶۴ گیگ را تهیه کنید. در هر دو مدل از کارت حافظه microSD تا حداکثر ظرفیت یک ترابایت پشتیبانی می‌شود.

گلکسی تب A7 Lite یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپری را در دل خود جای داده است که از طریق درگاه USB-C و یک شارژر ۱۵ وات شارژ می‌شود. اما هیچ شارژری در جعبه این تبلت وجود ندارد. همچنین؛ توجه داشته باشید که درگاه USB-C از استاندارد USB 2.0 بهره می‌برد، بنابراین خبری از حالت DeX نخواهد بود.

هر دو نسخه ۴G و وای فای این تبلت به وای فای ۵، بلوتوث ۵ و GPS مجهز شده‌اند (NFC در این مدل نیز حضور ندارد). اسپیکرهای استریو این دستگاه از دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند، اما با همکاری AKG ساخته نشده‌اند. همچنین در این مدل جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون همچنان حضور دارد.

در بدنه پشتی دستگاه یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد، اما به دلیل محدودیت پردازنده نمی‌تواند اقدام به فیلم‌برداری با کیفیت ۴K کند و نهایتاً خروجی ۱۰۸۰p با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را به شما می‌دهد. دوربین سلفی نیز به یک لنز ۲ مگاپیکسلی با فوکوس ثابت مجهز شده است که به نظر می‌رسد برای تماس‌های تصویری کافی باشد.

گلکسی تب A7 لایت از اواخر خرداد ماه در کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد. البته نسخه LTE در همه کشورها در دسترس نخواهد بود.

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت