ویروس کرونا ۹ روز روی تلفن همراه زنده می‌ماند

شواهد جدید نشان می‌دهد كه ویروس کرونا می‌تواند تا ۹ روز بر روی سطح فلز، شیشه یا پلاستیک زنده بماند. 

به گزارش دویچه وله، سال‌ها قبل، کمپانی اپل به مشتریان خود هشدار می‌داد که هرگز برای تمیز کردن آیفون‌های خود از دستمال مرطوب حاوی الکل یا مواد ضد‌عفونی‌کننده استفاده نکنند، زیرا این محصولات بسیار ساینده بوده و ممکن است پوشش محافظ روی صفحه آیفون را خراش دهند.

دوشنبه گذشته اپل پیام جدیدی را منتشر کرد: اکنون مشکلی نیست که از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده Clorox، الکل ۷۰ درصد و ایزوپروپیل الکل برای iPhone و iPad استفاده کنید.

شواهد جدید نشان می‌دهد كه ویروس کرونا می‌تواند تا ۹ روز بر روی سطح فلز، شیشه یا پلاستیک زنده بماند. البته اپل هنوز هم به مردم توصیه می‌کند که از اسپری‌های آئروسل و سفید‌کننده‌ها استفاده نکنند. تمیز کننده‌ها نباید مستقیماً روی دستگاه اسپری شوند، بلکه با استفاده از پارچه‌ای نرم و بدون پرز مورد استفاده قرار گیرند.

پروفسور چارلز گربا، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی دانشگاه آریزونا می‌گوید: تنها راه انتقال ارگانیسم‌های بیماری‌زا به تلفن همراه، فقط عطسه نیست. تلفن همراه از نظر آلودگی با ویروس، بسیار آسیب‌پذیر است زیرا انگشتان ما سطوح کثیف را مدام لمس می‌کنند و سپس بارها و بارها سراغ تلفن می‌روند.

منبع: سایت ايتنا

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت