مایکروسافت اج، دومین مرورگر محبوب

مایکروسافت اج، اکنون دومین مرورگر محبوب نزد کاربران است. مرورگر جدید اج (Edge) مایکروسافت، رشد محسوسی در میزان محبوبیت نزد کاربران داشته و توانسته است در رتبه بالاتر از فایرفاکس، خود را به عنوان دومین مرورگر محبوب معرفی کند.

بر اساس گزارشی که از اخیرا از سوی مرکز NetMarketshare منتشر شده، مایکروسافت اج با پشت سر گذاشتن موزیلا فایرفاکس، اکنون دومین مرورگر محبوب در جهان است و زنگ خطر را برای گوگل کروم به صدا درآورده است.

تقریبا سه ماه بعد از عرضه نسخه جدید اج، گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرورگر توانسته سهم خود در بازار را به 7.59 درصد برساند. اگر این عدد در مقایسه با سهم 68.5 درصدی گوگل کروم، هرگز به چشم نمی‌آید اما توانسته فایرفاکس را که سهم 7.19 درصدی برای آن عنوان شده، کنار بزند.

مایکروسافت اج همچنین توانسته از اینترنت اکسپلورر و اپل سافاری که هر کدام به ترتیب سهم 5.87 و 3.62 درصدی بازار را در اختیار دارند، پیشی بگیرد. این عملکرد برای مایکروسافت بسیار امیدوارکننده است چرا که نشان می‌دهد کاربران به تدریج در حال دل کندن از دیگر مرورگرها و استفاده از مرورگر اج این شرکت هستند.

طبق اطلاعات حاصل از این گزارش، بسیاری از کاربرانی که به استفاده از اج روی آورده‌اند، از کاربران فایرفاکس بودند که البته در این میان، مهاجرت از کروم نیز دیده می‌شود. با توجه به اینکه اکنون اج مبتنی بر موتور کرومیوم منبع‌باز گوگل است، مزیت‌های بیشتری نسبت به دیگر مرورگرها به آن اضافه شده که می‌تواند بسیاری از کاربران را به خود جذب کند.

مایکروسافت اج، تبدیل به مرورگری با طراحی ساده و عملکردی قوی شده و دست کاربر را برای شخصی‌سازی بیشتر متناسب با نیاز خود باز می‌گذارد. البته نقطه ضعف‌هایی نیز در اج مشاهده شده که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم پشتیبانی از قابلیت یکسان‌سازی تاریخچه، افزوده‌ها و دیگر تنظیمات در دستگاه‌های مختلف اشاره کرد.

با این حال، مایکروسافت اعلام کرده که بزودی این قابلیت به مرورگر اج اضافه خواهد شد و هم اکنون نیز در حال تست و ارزیابی آن است.

Microsoft Edge Preview نیز نام یک مرورگر توانا و فوق العاده می باشد که برای اندروید توسعه و انتشار یافته است. تنها کافی است این اپلیکیشن را نصب کنید و به صورت همزمان از نسخه‌‌ی ویندوزی آن استفاده کنید تا تجربه‌ای خارق العاده را در مرور همزمان به دست آورید! تمامی اطلاعات به صورت خودکار با نسخه‌ی ویندوزی همگام‌سازی می‌شود و در هر زمان و مکانی می توانید به تمامی آن‌ها دسترسی‌های لازم را داشته باشید.

جدا از سرعت و امنیت بالا قابلیت‌های مختلف و متنوعی در مایکروسافت اج موجود است که تجربه‌ ناموفق اینترنت اکسپلورر را از بین برده و شما را قادر می‌سازد تا بدون هیچ‌گونه محدودیت در صفحات وب به جستجو بپردازید.

برخی از ویژگی های برنامه:
- همگام‌سازی محتوا و داده‌های یکپارچه با نسخه ویندوزی مرورگر
- سرعت و امنیت بالا در مرور صفحات وب
- سازماندهی و بهینه‌سازی عناصر موجود در یک صفحه
- قابلیت Continue on PC برای افزایش توانایی همگام‌سازی
- علامت گذاری صفحات وب به عنوان علاقه‌مندی‌ها
- حالت ریدینگ برای تمرکز بیشتر بر روی متون موجود در وب سایت‌ها
- توانایی اسکن Qr کد‌ها

منابع:

آی تی ایران - مرتضی یعقوبی

Apktools.ir

 

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت