جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌های واتساپ

گروه‌های واتساپی طرفداران بیشماری در سراسر جهان دارند و تقریبا هر کاربری در یکی از این گروه‌ها عضویت دارد. اما چگونه باید از اضافه شدن به گروه های واتساپ جلوگیری کنیم؟

قبلا کاربران واتساپ می‌توانستند در صورت داشتن شماره فرد مورد نظر، وی را در هر گروهی و البته بدون اجازه وی عضو کنند؛ کاری که این روزها در بسیاری از اپلیکیشن‌های پیام‌رسان توسط اغلب کاربران انجام می‌شود. اما این مساله انتقادها وگلایه‌های زیادی را از سوی کاربران واتساپ را به دنبال داشت و طولی نکشید که مدیران این اپلیکیشن، راه چاره‌ای را برای آن در نظر گرفتند و قابلیت جدیدی را به این پیام‌رسان اضافه کردند. امکانی که بر اساس آن، کاربران می‌توانند اجازه عضو کردن آن‌ها در گروه های مختلف را به دیگر کاربران ندهند. به بیان دیگر به استفاده از این قابلیت از اضافه شدن بدون اجازه به گروه های واتساپ جلوگیری می‌شود.


این ویژگی برای هر دو نسخه اندروید و iOS واتساپ ارائه شده که در ادامه به نحوه  فعال کردن این ویژگی در هر دو پلتفرم اشاره می‌شود:


نحوه فعال کردن این قابلیت در نسخه اندروید واتساپ

قبل از هر چیز، اول باید از بروز بودن اپلیکیشن واتس اپ خود مطمئن شوید. برای کاربران اندروید، نسخه 2.19.908 به بعد و برای iOS نیز نسخه 2.19.112 به بعد می‌توانند به این ویژگی دسترسی داشته باشند.

 

جلوگیری از اضافه شدن به گروه های واتساپ در پلتفرم اندروید:

واتس‌اپ را اجرا کرده و روی علامت سه نقطه‌ای که در قسمت بالایی صفحه وجود دارد، لمس کنید.
سپس وارد تنظیمات (Setting) شده و بعد از Account و در نهایت Privacy
اکنون روی گروه‌ها (Groups) ضربه بزنید و از میان سه گزینه همه (Everyone)، مخاطبان من (My Contacts) و یا مخاطبان من به استثنای.. (My Contact Expects)، یکی را انتخاب کنید.
اگر اولی یعنی Everyone را انتخاب نمایید، هر کسی می‌تواند شما را به گروه‌ها اضافه کند و دو مورد دیگر نیز به راحتی قابل تشخیص هستند.

 

 
جلوگیری از اضافه شدن به گروه های واتساپ در پلتفرم iOS:

واتس اپ را اجرا کرده و در نوار پایینی، روی تنظیمات (Setting) ضربه بزنید.
سپس وارد Account، بعد از آن Privacy و در نهایت Groups شوید.
در این جا نیز سه گزینه پیش روی خود خواهید داشت که شامل همه (Everyone)، مخاطبان من (My Contacts) و یا مخاطبان من به استثنای.. (My Contact Expects) که می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند.

منبع: آی تی ایران - مرتضی یعقوبی

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت