ویروس کرونا احوال‌پرسی را تغییر داده است

در حالی که ویروس کرونا به گسترش خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد این بیماری باعث برخی آداب و رفتارها بین مردم جهان شده از جمله مهمترین آن‌ها « دست دادن». به اینها باید اضافه کنید زدن دست به گونه طرف مقابل، در آغوش کشیدن هنگام سلام و احوالپرسی و حتی عملی مثل high-fives ( بزن قدش ) چیزهایی که ریسک ابتلا به یک ویروس را افزایش می‌دهد.

کشورهای مختلف چگونه رفتارهای قبلی خود را جایگزین کرده‌اند؟
سایت الجزیره تمام آداب و رفتارهای کنار گذاشته شده چندین کشور جهان را به خاطر ترس از ویروسی که تا امروز 3هزارنفر را به کام مرگ کشانده جمع آوری کرده که در ادامه می‌خوانید:

چین
در چین بیلبوردهای نصب شده که از مردم می‌خواهد هنگام احوالپرسی به جای دست دادن با یکدیگر، دست‌های خود به یکدیگر گره کنند. یک رفتار سنتی به جا مانده از رژیم کمونیستی چین به نام gong shou حالا برای سلام کردن جایگزین دست دادن شده است.

فرانسه
در فرانسه روزنامه‌ها به مردم توصیه کرده‌اند از بوسه روی گونه که معمولا مردم در هنگام دیدن همدیگر انجام می‌دهند خودداری کنند. همچنین توصیه شده مردم با هم دست ندهند.

فیلیپ لیچفوس یک متخصص علوم رفتاری می‌گوید نگاه کردن مستقیم به چشمهای یکدیگر کافی است.

برزیل
در برزیل وزیر بهداشت توصیه کرده که مردم از تعارف کردن یا تقسیم کردن نوشیدنی پر کافئین مشهور آمریکای جنوبی ( که در این کشور بسیار مرسوم است ) خودداری کنند. همچنین پیشنهاد شده هر نوع بوسیدن کنار گذاشته شده است.

آلمان
وزیر کشور آلمان دست دادن رییسش آنگلا مرکل را رد می‌کند. تا چند هفته قبل این اقدام می‌توانست یک توهین تلقی شود اما حالا خود مرکل آن را رفتار درست نامیده است. در آلمان دیروز وزیر کشور از دست دادن با رییسش آنگلا مرکل خودداری کرد و البته عذرخواهی کرد. مرکل در پاسخ خندید و گفت کار درست را شما انجام دادید.

آنگلا مرکل و وزیر کشور آلمان
وزیر کشور آلمان دست دادن رییسش آنگلا مرکل را رد می‌کند. تا چند هفته قبل این اقدام می‌توانست یک توهین تلقی شود اما حالا خود مرکل آن را رفتار درست نامید.

اسپانیا
شیوع ویروس کرونا ممکن است یکی از محبوب‌ترین سنت‌های اسپانیا راتحت تاثیر قرار دهد و آن بوسیدن مجسمه مریم مقدس در هفته منتهی به عید پاک است.

گفته می‌شود که احتمالا این مراسم مذهبی از سوی دولت ممنوع خواهد شد. رییس بهداشت ملی اسپانیا گفته است که این یکی از اقدامات روی میز است.

رومانی
در رومانی همزمان با بهار جشنواره‌ای تحت عنوان Martisor بر گزا رمی‌شود که در آن سنت گل دادن توسط مردان به زنان به اجرا درمی‌آید. دولت در پیامی که به مردم فرستاده از آنها خواسته در هنگام هدیه دادن گل از بوسه صرف نظر کنند.

مجارستان
مجارستان یکی از کشورهایی که دارای بیشترین کاتالویک در اروپاست مراسم عشا ربانی که در آن نان را در دهان قرار می‌دهند با گذاشتن نان در دست جایگزین شده است. همچنین از مسیحیان خواسته شده هنگام رفتن به داخل یا خارج شدن از کلیسا دست خود را در آب مقدس فرو نکنند و به جای آن علامت صلیب بکشند.

ایران
هرچند در ایران مردم کشورمان بعد از شیوع ویروس از دست دادن خودداری می‌کنند و حتی دست گذاشتن روی سینه را جایگزین دست دادن کرده‌اند اما به نوشته الجزیره فیلمی اخیرا منتشر و در شبکه‌های اجتماعی فراگیر شده که در آن سه دوست در هنگام ملاقات با هم از پاهایشان به جای دست استفاده می‌کنند در حالی که دستهایشان در جیب است.

نیوزیلند
در نیوزلند دولت یک نوع سلام مائوری که در آن مردم بینی‌شان را هنگام احوال پرسی به هم می‌زنند ممنوع کرده است.

استرالیا
وزیر بهداشت ایالت نیوسالت ولز پیشنهاد داده مردم به جای دست دادن به پشت ( شانه ) هم بزنند. او همچنین گفته است: نمیگویم همدیگر را نبوسید اما دقت کنید چه کسی را می‌بوسید.

امارات، قطر
مقامات امارات و قطر به شهروندانشان توصیه کرده‌اند که نوع سلامی که همدیگر را در بغل می‌گیرند را فعلا کنار بگذارند و به جای آن دست تکان دهند.

آمریکا
در آمریکا لیگ بسکتبال حرفه‌ای NBA مجموعه توصیه‌هایی را به بازیکنان و سایر اعضای تیم‌ها ارایه داده که های فایو یا زدن کف دست به همدیگر را با زدن مشت‌ها به هم جایگزین کنند. همچنین از بازیکنان خواسته شده از گرفتن خودکار و توپ برای امضا کردن یادگاری بپرهیزند.

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت