چشم انداز تولید محتوا در روابط عمومی با استفاده از هوش مصنوعی

تولید محتوا در روابط عمومی با استفاده از هوش مصنوعی

به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، انواع نقش و اثرگذاری آن را در نیازهای گوناگون روابط عمومی به نمایش خواهد گذاشت.

توانایی هوش مصـنوعی در تسهیل انجام امور مختلف، برای بسیاری از آحاد جامعه به عینیت رسیده و تا آنجا که افراد بسیاری در ایران و سراسر جهان، علیرغم تایید این مهم، هم اکنون نگران اثرات سوء این پدیده تکنولوژی بر روند اشتغال در عصر حاضر هستند.

نگرانی ذکر شده، بیشتر بر محدود شدن بکارگیری نیروی انسانی در سازمان‌ها و شرکت‌ها و به نوعی از بین رفتن جایگاه‌های شغلی و به تبع آن، حذف دستمزد و مشکلات اقتصادی پیامد آن است. اما کارایی هوش مصنوعی در ایجاد سرعت در خدمات(فارغ از بحث راستی‌آزمایی و بررسی کیفیت نهایی)، نکته مهم و غیر قابل چشم پوشی است و بسا که مقوله ایجاد سرعت، هویت اصلی پدیده هوش مصنوعی را شکل داده و معنا می کند.

محسن صانعی یارندی، متخصص رسانه و تبلیغات، در بلاگ Sanei Space نوشته است: به کارگیری هوش مصنوعی در روابط عمومی، در مباحثی چون: تولید ایده، نحوه برون رفت از مشکلات و بحران‌ها، الزامات فن و هنر روابط عمومی و کلیه مسایل مبتلابه در دپارتمان روابط عمومی، و هرگونه خروجی، که به صورت عمده در قالب تولید محتوا شکل خواهد گرفت، می تواند نوع نقش و اثرگذاری هوش مصنوعی را در خدمات گوناگون روابط عمومی، به نمایش بگذارد.

طبق برآوردهای Accenture و Frontier Economics تا سال ۲۰۳۵، فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قرار است تا ۴۰% باعث افزایش بهره‌وری نیروی کار شود و برای ۱۶ صنعت در حوزه‌های مختلف، افزایش چشمگیری در تولید به همراه داشته باشد.

این کارشناس ارشد ارتباطات و روابط عمومی اضافه می‌کند: هوش مصنوعی در کلیه صنایع، اعم از کشاورزی، کنترل و بهینه‌سازی محیط زیست، فرآیند تولید محصولات گوناگون، خودروسازی، پزشکی، داروسازی، امور لجستیک، فروشگاه‌های آنلاین، خدمات مشتریان، نظارت امنیتی و مدیریت‌های گوناگون و... قادر به ارتقای کیفیت خدمات بوده و در بسیاری از صنایع ذکر شده، هم اکنون به کار گرفته شده است.

به عنوان نمونه و بر پایه اظهارات اندرو ان جی، یکی از بنیان گذاران Google Brain و Coursera، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت، کنترل کیفیت، کوتاه شدن زمان طراحی و کاهش تولید ضایعات را به همراه خواهد داشت.

محسن صانعی یارندی، در ادامه این مقاله آورده است: به همت یک تیم فناوری اطلاعات، سیستم مدیریت محتوا با قابلیت تولید متن و محتوای هوشمند با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، برنامه نویسی و آماده شده که توانایی تولید محتوای کامل را داراست.

این سیستم به صورت نمونه در دامنه www.pry.ir با موضوع مفاهیم و سازوکارهای عمده صنعت روابط عمومی، راه اندازی شده است.

فرآیند انجام آن هم این‌گونه است که با تحویل دادن یک تیتر دلخواه، سیستم در مقابل دید‌گان شما به تولید محتوا می‌پردازد. محتوای ذکر شده، در قالب پاراگراف، مقاله‌های بلند و دیگر فرمت‌های محتوا آماده خواهد شد. شما حسب نیاز می‌توانید هرگونه تیتر و عنوان را به سیستم پیشنهاد دهید و در کمترین زمان(حداکثر ۱ دقیقه)، شاهد خلق مطلب توسط هوش مصنوعی باشید. با هدف افزایش میزان متن، امکان انتخاب بخشی از مطلب تولید شده، و اعمال دستور برای ساخت محتوای بیشتر، بر اساس آن بخش از مطلب نیز وجود دارد.

این سیستم، متن تولید شده را با بالاترین دقت در نگارش، اعم از ادبیات سلیس و روان، رعایت آداب و به کارگیری علائم نوشتاری و... آماده می‌کند. پس از نهایی شدن مطلب یا مقاله، اپراتور و یا مدیر سیستم، تنها باید به مواردی چون: بولد و برجسته کردن میان تیترها، تنظیم تاریخ انتشار، تخصیص تگ‌ها و کلمات کلیدی و امور مرتبط با انتشار بپردازد. همچنین امکان تهیه تصاویر با موضوع انتخابی نیز توسط این سیستم وجود دارد.

این سیستم قابلیت بکارگیری در تمام حرف و مشاغل و تولید محتوا وفق همان شغل و پیشه را دارا است.

با مراجعه به آدرس اینترنتی ذکر شده، و پس از مشاهده نتایج، به میزان اهمیت هوش مصنوعی و توانایی آن در تولید و تهیه هرگونه محتوا بیش از پیش آگاهی خواهید یافت.

تمامی متون سایت www.pry.ir بدون کوچکترین دخالت در متن تهیه شده‌اند.

لینک خبر در سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)

 

نظرات (0)

هنوز نظری ارسال نشده است

0 کاراکتر
پیوست (0 / 3)
انتشار موقعیت